Polak chytrus czy filantrop? - kto wspiera organizacje charytatywne
Z badania przeprowadzonego przez Acxiom Polska wynika, że co trzeci Polak wspomaga lub zamierza wspomagać akcje charytatywne. Zbliżające się Święta powodują, że jesteśmy bardziej wrażliwi i skłonni pomagać innym, warto więc powiedzieć parę słów o rodzimych darczyńcach.
02.12.2004 | aktual.: 02.12.2004 12:28
Kim są polscy ofiarodawcy? Raport Acxiom Polska mówi, że:
Bezdzietni i wielodzietni rzadziej pomagają: 41% osób deklarujących wspieranie projektów dobroczynnych żyje w 3 lub 4 – osobowych gospodarstwach domowych. Dwukrotnie mniej takich deklaracji składają pary nie posiadające dzieci oraz rodziny pięcioosobowe.
Kochają zwierzęta: wśród ulubionych czworonogów najbardziej popularne są psy - posiada je prawie połowa ofiarodawców, a 16% z nich nawet dwa i więcej! Właścicielami kotów jest około 30% rodzimych filantropów.
Patrioci: na pytanie "czy chciałbyś mieszkać lub pracować w USA?" aż 70% respondentów odpowiedziało odmownie. Dużym przywiązaniem darzą także tradycyjne, polskie marki – czekolada Wedel jest najczęściej kupowaną marką w tej kategorii przez 38% darczyńców.
Domatorzy: 47% polskich społeczników najczęściej spędza wakacje w domu. Jeśli już gdzieś wyjeżdżają, to preferują wypoczynek w krajowych kurortach (39%). Chętnie spędzają czas przed telewizorami – 51% poświęca na to 2-3 godzinny dziennie.
Samochodowi specjaliści: większość filantropów jest zmotoryzowanych – cztery kółka posiada 57% z nich. Co ciekawe, aż 30% właścicieli aut próbuje samodzielnie je naprawiać. Największym zaufaniem w tej dziedzinie cieszą się jednak fachowcy – z usług warsztatów samochodowych korzysta ponad 56% badanych. (ab)