Polacy "szaleli" na wyprzedażach
Co czwarty Polak kupił w tym roku jakiś produkt na wyprzedaży. Największym powodzeniem cieszyły się odzież i obuwie, które kupiło odpowiednio 77% i 41% ankietowanych - wynika z sondażu "Czy Polacy kupują na wyprzedażach?" przeprowadzonego przez TNS OBOP.
Badanie wykazało, że największą grupę klientów wyprzedaży stanowią osoby w wieku 20-29 lat (41%). Na wyprzedażach zakupy zrobiło 41% osób z wykształceniem wyższym oraz 42% zajmujących stanowiska kierownicze.
Większość Polaków (83%) słyszała o posezonowych wyprzedażach. Według badań zdecydowanie największe zainteresowanie wyprzedażami obserwuje się wśród kobiet, osób młodych i mieszkańców dużych miast.
O wyprzedażach nie słyszały lub nie były nimi zainteresowane najczęściej osoby w wieku powyżej 60 lat, respondenci z wykształceniem podstawowym i gimnazjalnym oraz mieszkańcy wsi.
Sondaż przeprowadzono w dniach 5-8 sierpnia 2004 roku na reprezentatywnej próbie 1005 mieszkańców Polski, w wieku powyżej 15 lat.