Polacy rezygnują z oglądania telewizji
W 2008 roku po dwuletniej stagnacji oglądaliśmy telewizję krócej.
Według danych AGB Nielsen Media Research statystyczny Polak spędził
przed telewizorem 3 godziny 52 minuty, natomiast w 2007 roku 4
godziny i 1 minutę.
Głównymi wydarzeniami znajdującymi odzwierciedlenie w telewizji w 2008 roku były: Mistrzostwa Europy Euro 2008 w piłce nożnej, Olimpiada w Pekinie oraz ostra walka głównych stacji telewizyjnych na programy rozrywkowe i seriale. Wśród najchętniej oglądanych programów na pierwszym miejscu w 2008 roku znalazła się transmisja z meczu Mistrzostw Europy w piłce nożnej Niemcy - Polska, który oglądało 10 mln 310 tysięcy widzów. Po raz pierwszy od wielu lat telenowela "M jak miłość" spadła z pierwszego miejsca na drugie z oglądalnością 9 mln 869 tysięcy widzów (odcinek z 14 stycznia 2008 roku). Trzecie miejsce zajął "Teleexpress" z widownią 7 mln 451 tysięcy. Na czwartym miejscu znalazł się serial "Ranczo" z oglądalnością 7 mln 411 tysięcy widzów (z dnia 9 marca 2008 roku). Piąte miejsce zajął serial "Na dobre i na złe" z oglądalnością 7 mln i 310 tysięcy.
Pod względem udziałów widowni w rynku telewizyjnym na pierwszym miejscu znalazła się stacja TVP 1 - 22,63% (spadek o 0,57 punktu procentowego w porównaniu do 2007 roku), na drugim miejscu TVP 2 - 16,83% (spadek o 1,16 punktu procentowego), na trzecim TVN - 16,73% (wzrost o 0,27). Czwarte miejsce zajęła stacja Polsat - 15,42% (spadek o 1,34).
Wśród stacji telewizyjnych w porównaniu z 2007 rokiem - sukces odnotowały telewizje komercyjne. Największe wpływy osiągnął TVN 2,81 mld zł (w zeszłym roku pierwsze miejsce zajął Polsat, który zarobił 2,17 mld zł). Na drugim miejscu znalazł się Polsat z wpływami 2,74 mld zł (w ubiegłym roku drugie miejsce zajął TVN z wpływami 2,17 mld zł). Trzecie i czwarte miejsce zajęły stacje telewizji publicznej: TVP 1 z wpływami 1,48 mld zł, TVP 2 - 0,98 mld zł (w ubiegłym roku trzecie miejsce zajęła stacja TVP 1 z wpływami 1,55 mld zł, natomiast czwarte TVP 2 - 1,08 mld zł).
Zarejestruj się, wymieniaj wiedzę, doświadczenia i poglądy z innymi profesjonalistami
Cafe.Wirtualnemedia.pl - portal społecznościowy dla ludzi mediów, reklamy, internetu, marketingu, PR, badań i gospodarki!
Źródło: AGB Nielsen Media Research, grupa docelowa: wszyscy powyżej 4 roku życia