Polacy ocenili nowy serwis TVP. Część z nich nie widzi różnicy po zmianie
W najnowszym badaniu Polacy ocenili najnowszy serwis informacyjny TVP, który zastąpił "Wiadomości". Co ciekawe, część z badanych nie widzi różnicy po zmianie, która jest częścią "reformy" mediów publicznych.
W badaniu przeprowadzonym dla Wirtualnej Polski przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, ankietowani otrzymali pytanie, jak oceniają nowy serwis informacyjny "19:30" w TVP, który w grudniu zastąpił "Wiadomości".
Wśród osób badanych, które widziały ten program, 46 proc. uważa, że jest on lepszy niż "Wiadomości". Przeciwnego zdania jest 27 proc. badanych (odpowiedź "gorszy niż "Wiadomości").
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Porażka PiS. "Więźniów politycznych" nie "kupuje" nawet ich elektorat
12 proc. badanych, spośród tych którzy widzieli program, uważa, że jest on taki sam jak "Wiadomości". "Trudno powiedzieć" odpowiedziało 15 proc. badanych.
"19:30" w miejsce "Wiadomości" TVP
Pod koniec grudnia 2023 roku doszło do zmiany w programie informacyjnym TVP. W miejsce "Wiadomości" pojawił się program "19:30". Pierwsze wydanie miało oglądalność przewyższającą średnie wyniki poprzedniego programu. W kolejnych tygodniach program tracił widownię.
Gospodarzem nowego programu jest Marek Czyż. Przygotowuje go zespół Pawła Płuski, wieloletniego dziennikarza "Faktów" TVN, w którym znaleźli się tacy dziennikarze, jak Marcin Antosiewicz, Dorota Bawołek i Mateusz Lachowski.
Badanie Ogólnopolskiego Panelu Badawczego przeprowadzone na zlecenie Wirtualnej Polski zrealizowano na grupie 1071 osób w dniach 12-15 stycznia. W przypadku powyższego pytania, 671 osób oglądało program. Badanie zrealizowano metodą CAWI.
Żaneta Gotowalska-Wróblewska, dziennikarka Wirtualnej Polski