ŚwiatPolacy oburzeni szokującą reklamą - kto się cieszy?

Polacy oburzeni szokującą reklamą - kto się cieszy?

Ambasada RP w Belgii interweniowała w sprawie użycia przez dziennikarzy belgijskiej gazety "Het Laatste Nieuws" określenia "polski nazistowski obóz pracy". Dziennik użył tych słów w artykule o kontrowersyjnej reklamie klubu fitness w Dubaju, w której wykorzystano zdjęcie bramy wjazdowej obozu Auschwitz. Zastępca redaktora naczelnego dziennika zapowiedział, że gazeta w czwartek zamieści sprostowanie.

Polacy oburzeni szokującą reklamą - kto się cieszy?
Źródło zdjęć: © PAP/EPA | WIENER LIBRARY

11.01.2012 | aktual.: 11.01.2012 17:23

Rzecznik MSZ w mailu przesłanym Wirtualnej Polsce informuje, że Ambasada RP w Belgii zareagowała niezwłocznie po uzyskaniu informacji o użyciu przez belgijski dziennik "Het Laatste Nieuws" nieprawidłowego określenia „polski obóz”. „Placówka przekazała redaktorowi naczelnemu dziennika list interwencyjny Ambasadora, zwracając w nim uwagę, że wyrażenie to jest niepoprawne. Ambasada RP w Belgii monituje redakcję w tej sprawie, oczekując korekty fałszywego sformułowania” – czytamy w komunikacie.

Zastępca redaktora naczelnego "Het Laatste Nieuws" już obiecał, że w jutrzejszym wydaniu gazety ukaże się sprostowanie, a osobny list z przeprosinami zostanie wysłany do polskiej ambasady.

Artykuł, w którym pojawiło się określenie "polski nazistowski obóz pracy", dotyczy kontrowersyjnej reklamy sieci klubu fitness The Circuit Factory w Dubaju. Zawiera ona zdjęcie bramy wjazdowej do obozu zagłady oraz podpis: "Pożegnaj się z kaloriami" ("Kiss your calories goodbye" – ang.).

Sprawę od kilku dni opisują media na świecie. Właściciel The Circuit Factory Phil Parkinson na portalu Facebook, gdzie wcześniej pojawiła się reklama, przeprosił za jej niestosowność. Dodał, że usunięto ją już z profilu firmy, a ekipa marketingowa odpowiedzialna za jej publikację została zwolniona. Nie zmienia to jednak faktu, że reklama opłaciła się właścicielowi. Od jej publikacji firma przeżywa oblężenie klientów.

Przeciwko reklamie natychmiast zaprotestowała belgijska Polonia. Zaapelowała ona o wysyłanie e-maili z protestami do redakcji gazety.

To kolejny przypadek użycia przez zagraniczne media określenia „polski obóz pracy” sugerującego, że obóz w Auschwitz został założony i był zarządzany przez Polaków. W okresie od września 2010 r. do 20 maja 2011 r. polskie placówki interweniowały 73 razy. Rok wcześniej, w okresie wrzesień 2009 – wrzesień 2010, odnotowano 103 takie przypadki.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (286)