Pokazał, ile kosztuje słoik majonezu. To jest "supercena"

Drożyzna nie odpuszcza. Internauci raz po raz skarżą się na nowe ceny ulubionych produktów. Niedawno na tapecie była papryka, teraz szok wywołała cena majonezu. Do sprawy odniosła się już marka Winiary.

Pokazał, ile kosztuje słoik majonezu. To jest "supercena"
Pokazał, ile kosztuje słoik majonezu. To jest "supercena"
Źródło zdjęć: © PAP, Twitter | Tomasz Gzell

07.03.2023 | aktual.: 07.03.2023 13:35

Aktywny na Twitterze ekonomista Rafał Mundry zamieścił na swoim profilu zdjęcie z zakupów. W odpowiedzi na wpis o wysokiej cenie papryki opublikował zdjęcie majonezu popularnej marki. "Ludzie patrzą i nie dowierzają" - skwitował.

Jak widać na zamieszczonej fotografii, za 800 ml Majonezu Dekoracyjnego marki Winiary trzeba zapłacić prawie 16 zł. Warto dodać, że sklep określa to jako "supercenę".

Przed zbliżającymi się świętami Wielkiej Nocy ta prognoza nie jest optymistyczna. Eksperci ostrzegają, że tegoroczne święta Wielkiej Nocy mogą być jednymi z najdroższych w historii. W górę poszły przede wszystkim ceny jajek i tłuszczy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jeden z komentujących internautów zarzucił Mundremu, że pomylił pojemności i ceny. Ekonomista w odpowiedzi załączył zdjęcia gazetek produktowych dyskontu z poprzednich lat.

Skok cen majonezu. "Będzie jak z masłem"

"2020: po 6,99 zł (za 900 ml), 2022: po 7,50 zł (za 820 ml), 2023: po 15,99 zł (za 800 ml)" - wylicza ekonomista. "Nie tylko drożej. Ale i mniej. Shrinkinflacja (shrinkflation - inflacja malejących opakowań). A jak nie będzie schodził, to będzie jak z masłem" - dodał.

Od razu można zauważyć, że w ciągu roku cena majonezu Winiary o pojemności 800 ml w sklepie Biedronka wzrosła o ponad 100 proc. Wraz z mijającymi latami producent zmniejszał także pojemność opakowania. W 2020 r. było to 900 ml, w 2022 r. - 820 ml. W tym roku za to słoik majonezu ma już 800 ml.

Winiary reaguje. "My również byliśmy zmuszeni podnieść ceny"

Marka Winiary odniosła się do sprawy i wydała oświadczenie.

"Pragniemy poinformować, że przytoczone w materiale przykłady dotyczące Majonezu Dekoracyjnego Winiary odnoszą się do oferty sezonowej i dedykowanej dla danej sieci handlowej. Produkty w takiej ofercie są każdorazowo tworzone na życzenie i według preferencji klienta biznesowego, dlatego mogą być dostępne w różnych pojemnościach, takich jak przytoczone 800, 820 czy 900 ml" - czytamy w oświadczeniu.

"Zmienne pojemności w ubiegłych latach wynikają z zapotrzebowania poszczególnych sieci handlowych i nie są częścią standardowej oferty marki - na rynku w stałej ofercie były i są dostępne warianty Majonezu Dekoracyjnego Winiary w pojemnościach: 250 ml, 300 ml, 400 ml, 700 ml. Dodatkowo, w sieci sklepów Biedronka całorocznie dostępna jest wersja 500 ml" - tłumaczyła marka.

Winiary dodał, że "w związku z inflacją podwyżki cen w kategorii majonezów były nieuniknione i objęły wszystkie marki dostępne na rynku".

"Dbając o utrzymanie najwyższej jakości naszych produktów, my również byliśmy zmuszeni podnieść ceny. Jako producent nie mamy jednak wpływu na końcową cenę widoczną dla konsumenta przy półce sklepowej" - wskazał producent.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (51)