PMPG stawia na marketing sportowy
Platforma Mediowa Point Group podpisała porozumienie inwestycyjne z
właścicielem firmy NaMaxa. Dotyczy ono rozszerzenia działalności
Grupy Kapitałowej PMPG o prowadzone przez firmę NaMaxa usługi w
zakresie marketingu sportowego.
04.07.2008 08:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Porozumienie przewiduje opcję objęcia większościowego pakietu udziałów w spółce NaMaxa, którą PMPG może zrealizować do końca roku 2008.
Na bazie działalności tej firmy powstanie nowa agencja marketingu sportowego. Będzie zajmowała się ona zarówno obsługą eventów sportowych, jak i ich organizacją oraz zarządzaniem wizerunkiem sportowców, działalnością z zakresu tworzenia i realizacji kampanii promocyjnych opartych na sporcie. Jednocześnie będzie oferowała wyjazdy typu incentive połączone z uprawianiem sportów ekstremalnych i niebezpiecznych.
PMPG prowadzi rozmowy na temat współpracy w tym zakresie również z partnerami międzynarodowymi.
NaMaxa to firma zarządzana przez Marka Brzozowskiego, który od 10 lat prowadzi działalność w zakresie organizacji eventów sportowych i imprez promocyjnych wykorzystujących sport. Jest także dostawcą materiałów telewizyjnych do serwisów informacyjnych i reportaży.
To kolejna inwestycja spółki w działalność związaną ze sportem - od końca 2007 r. PMPG jest właścicielem większościowego pakietu udziałów w spółce Sport24.pl, zarządzającej portalem Sport24.pl, a w czerwcu na rynek trafił magazyn "Machina Sport&Style" poświęcony szeroko rozumianej tematyce lifestylowo-sportowej. Jednocześnie poprzez spółkę BTL Point Group PMPG świadczy usługi zintegrowanej komunikacji marketingowej także dla klientów zewnętrznych związanych z branżą sportową - np. Puma, Nike, Adidas.
Jeszcze kilka lat temu marketing sportowy w Polsce traktowany przez wiele firm jako egzotyczny dodatek. W ciągu ostatnich kilku lat rynek dynamicznie się rozwija, według różnych źródeł dotyczących rynku reklamy i marketingu w 2007 r. jego wartość była szacowana na ok. 100 mln euro rocznie, a potencjał wzrostu - na ok. 300 proc. rocznie. Najczęściej z marketingu sportowego korzystają firmy z branży telekomunikacyjnej, ubezpieczeniowej i finansowej, a także koncerny paliwowe i firmy odzieżowe. Impulsem do przyspieszenia rozwoju marketingu sportowego w Polsce było ogłoszenie w kwietniu 2007 r. przez komitet UEFA decyzji o organizacji przez nasz kraj EURO 2012. Powoduje to zainteresowanie rynkiem ze strony największych światowych graczy, m.in. Havas Media, której jednostka Havas Sport przygotowuje się do wejścia na polski rynek.