PMPG stawia na marketing sportowy


Platforma Mediowa Point Group podpisała porozumienie inwestycyjne z
właścicielem firmy NaMaxa. Dotyczy ono rozszerzenia działalności
Grupy Kapitałowej PMPG o prowadzone przez firmę NaMaxa usługi w
zakresie marketingu sportowego.

04.07.2008 08:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Porozumienie przewiduje opcję objęcia większościowego pakietu udziałów w spółce NaMaxa, którą PMPG może zrealizować do końca roku 2008.

Na bazie działalności tej firmy powstanie nowa agencja marketingu sportowego. Będzie zajmowała się ona zarówno obsługą eventów sportowych, jak i ich organizacją oraz zarządzaniem wizerunkiem sportowców, działalnością z zakresu tworzenia i realizacji kampanii promocyjnych opartych na sporcie. Jednocześnie będzie oferowała wyjazdy typu incentive połączone z uprawianiem sportów ekstremalnych i niebezpiecznych.

PMPG prowadzi rozmowy na temat współpracy w tym zakresie również z partnerami międzynarodowymi.

NaMaxa to firma zarządzana przez Marka Brzozowskiego, który od 10 lat prowadzi działalność w zakresie organizacji eventów sportowych i imprez promocyjnych wykorzystujących sport. Jest także dostawcą materiałów telewizyjnych do serwisów informacyjnych i reportaży.

To kolejna inwestycja spółki w działalność związaną ze sportem - od końca 2007 r. PMPG jest właścicielem większościowego pakietu udziałów w spółce Sport24.pl, zarządzającej portalem Sport24.pl, a w czerwcu na rynek trafił magazyn "Machina Sport&Style" poświęcony szeroko rozumianej tematyce lifestylowo-sportowej. Jednocześnie poprzez spółkę BTL Point Group PMPG świadczy usługi zintegrowanej komunikacji marketingowej także dla klientów zewnętrznych związanych z branżą sportową - np. Puma, Nike, Adidas.

Jeszcze kilka lat temu marketing sportowy w Polsce traktowany przez wiele firm jako egzotyczny dodatek. W ciągu ostatnich kilku lat rynek dynamicznie się rozwija, według różnych źródeł dotyczących rynku reklamy i marketingu w 2007 r. jego wartość była szacowana na ok. 100 mln euro rocznie, a potencjał wzrostu - na ok. 300 proc. rocznie. Najczęściej z marketingu sportowego korzystają firmy z branży telekomunikacyjnej, ubezpieczeniowej i finansowej, a także koncerny paliwowe i firmy odzieżowe. Impulsem do przyspieszenia rozwoju marketingu sportowego w Polsce było ogłoszenie w kwietniu 2007 r. przez komitet UEFA decyzji o organizacji przez nasz kraj EURO 2012. Powoduje to zainteresowanie rynkiem ze strony największych światowych graczy, m.in. Havas Media, której jednostka Havas Sport przygotowuje się do wejścia na polski rynek.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)