Plaga reklam? Będzie limit na sms‑y
Indyjski Urząd Nadzoru Telekomunikacji (TRAI) wprowadził dzienny limit 100 sms-ów wysłanych z jednego telefonu komórkowego - poinformował serwis BBC. Władze chcą w ten sposób walczyć z plagą wiadomości reklamowych.
27.09.2011 | aktual.: 27.09.2011 13:04
TRAI usiłuje ograniczać natrętną aktywność firm telemarketingowych już od kilku lat. W 2007 roku utworzono specjalną ogólnokrajową listę, na którą mogą wpisywać się użytkownicy nieżyczący sobie otrzymywania reklam w postaci telefonów czy wiadomości tekstowych, zwłaszcza w godzinach 21-9.
Jednak nawet zapowiedź wysokich grzywien za kontaktowanie się z numerami z listy nie zniechęciła firm do nękania użytkowników ofertami, także w środku nocy. Wprawdzie od jej wprowadzenia zaobserwowano spadek liczby połączeń telefonicznych, niemniej liczba SMS-ów reklamowych znacząco wzrosła.
Indyjski rynek telefonii komórkowej liczy ponad 700 milionów użytkowników i obecnie rozwija się najszybciej na świecie.