Piwo zareklamuje kapłaństwo
Piwo i kampania reklamowa w londyńskim metrze będzie wkrótce zachęcać mężczyzn do kapłaństwa. W tunelach "the tube" pojawią się billbordy, a na puszkach od piwa reklamy o seminariach duchownych. W ten sposób londyński kardynał Cormac Murphy-O'Connor postanowił przeciwdziałać spadkowi powołań.
W ciągu ostatnich 15 lat liczba kapłanów w rzymskokatolickiej Diecezji Westminster-Londyn spadła z 850 do 600. Według prognoz w 2015 roku ma ich być około 470.
Diecezja próbuje zapobiegać kryzysowi kadrowemu w Kościele także poprzez zwiększanie roli osób świeckich, np. przy roznoszeniu Komunii Św. oraz odprawianiu nabożeństw Słowa. Konkretne propozycje zapobieżenia kryzysowi w diecezjalnym duszpasterstwie zawiera opublikowany dokument "Obdarzeni łaską przez Ducha – planując razem naszą przyszłość".