Pij mleko z pływakami!
Już latem możemy się spodziewać kolejnego mocnego uderzenia kampanii "Pij mleko! Będziesz wielki" z Otylią Jędrzejczak i Pawłem Korzeniowskim. "Pij mleko! Będziesz wielki" to najbardziej rozpoznawalna kampania społeczna w Polsce. Wzięli w niej udział m.in. Bogusław Linda, Kayah czy Otylia Jędrzejczak oraz znane na całym świecie postaci animowanych Shreka i Supermana.
Kampania "Pij Mleko! Będziesz wielki!" jest widoczna, rozpoznawalna i powszechna, a co najważniejsze - skuteczna. Zgodnie z wynikami badania Millward Brown SMG/KRC przeprowadzonego w marcu 2009 r., od początku trwania promocji jest to najbardziej rozpoznawalna kampania społeczna w Polsce - 94% badanych deklaruje, że spotkało się z informacją o niej. Ponadto - już po roku trwania kampanii odsetek osób stwierdzających, że mleko jest smaczne wzrósł ponad trzykrotnie z 6% do 21%.
Jest ona częścią długoterminowego programu stworzonego przez polski oddział IAA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy) promującego pod hasłem "Marketing dla Przyszłości" społecznie odpowiedzialne działania marketingowe. Kampania "Pij Mleko! Będziesz wielki" ma na celu zmianę w społecznym postrzeganiu mleka, promocję zdrowego stylu życia, zapobieganie osteoporozie oraz wykreowanie nowej mody na picie mleka wśród dzieci. Ponadto kampania za cel stawia sobie stworzenie nowych zachowań i przedstawienie mleka jako modnego i atrakcyjnego napoju oraz przekonanie rodziców, że mleko jest potrzebne do prawidłowego rozwoju ich dziecka. Strategicznym założeniem kampanii była zmiana wizerunku mleka. Mleko kojarzone miało być z zabawą, sportem.
Celebrities zachęcają do picia mleka, jako bardzo istotnego składnika diety, w szczególności najmłodszych. Cechą kampanii jest fakt, że gwiazdy nie pobierają żadnego wynagrodzenia. Ich celem jest promocja zdrowego sposobu odżywania się, w którym mleko odgrywa znaczącą rolę.
Pierwsza odsłona kampanii pojawiła się już w 2003 roku i jest z sukcesami kontynuowana do dziś. W latach 2003-2007 akcja skierowana była w sposób bezpośredni do dzieci i ich rodziców. Rok 2008 przyniósł zmianę. Program objął zasięgiem również młodzież i osoby dorosłe. Bardzo ważne jest tutaj znalezienie wspólnego mianownika dla świata dzieci, młodzieży i dorosłych. Jest to szczególnie istotne w przypadku młodszych dzieci. Związane jest to z faktem, iż to rodzice czy też opiekunowie podejmują decyzje żywieniowe.
Z badań przeprowadzonych przez Instytut Żywności i Żywienia wynika, że dzieci w Polsce spożywają zaledwie połowę zalecanej dziennej normy wapnia, niezbędnej do prawidłowej budowy kości. Może to prowadzić do osteoporozy w dorosłym wieku. W każdej edycji spoty reklamowe emitowano w większości stacji telewizyjnych i radiowych, zarówno publicznych, jak i prywatnych. Gazety ogólnopolskie i największe portale internetowe udostępniły powierzchnię reklamową. Na ulicach większości polskich miast zawisły billboardy i citylighty, wyjechały na nie autobusy i tramwaje, z których na przechodniów patrzyły twarze pijących mleko gwiazd. Przygotowanie i realizacja dotychczasowych odsłon kampanii było możliwe dzięki społecznemu zaangażowaniu środowisk biznesowych i mediów.
Więcej informacji na stronach: www.iaaglobal.org, www.iaa.org.pl.