Pendolino zatrzyma się w mniejszych miejscowościach. PKP zmienia decyzję sprzed roku
Pendolino dotrze do większej liczby pasażerów. Od połowy grudnia najszybszy pociąg PKP Intercity będzie zatrzymywał się m.in. w mniejszych miejscowościach położonych na północ od Warszawy. Oznacza to, że spółka wycofała się z ubiegłorocznej decyzji. Wtedy, mimo apeli lokalnych włodarzy oraz parlamentarzystów, przewoźnik nie zgodził się na to, aby składy Express Intercity Premium zatrzymywały się w tym regionie. Dlaczego PKP zmieniły zdanie?
29.09.2015 | aktual.: 03.10.2015 11:32
- Produkt wszedł w życie w grudniu zeszłego roku i widzimy, że ma potencjał. Teraz chcemy sprawdzić, czy przyjmie się również w innych miejscowościach - tłumaczy Wirtualnej Polsce Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. I tak od nowego rozkładu jazdy na trasie z Warszawy do Trójmiasta składy EIP będą zatrzymywać się w Ciechanowie i Działdowie. Do tej pory na trasie do Trójmiasta Pendolino zatrzymywało się w Iławie, Tczewie i Malborku. Czy dodatkowe przystanki wpłyną na wydłużenie czasu podróży pociągu?
PKP Intercity zapewniają, że tak się nie stanie. - Siatkę połączeń na północy rozłożyliśmy tak, żeby zabezpieczyć dobry czas przejazdu. Część składów zatrzyma się na starych stacjach, a część na nowych - mówi WP Czemerajda. W Ciechanowie i Działdowie uruchomione zostaną po trzy połączenia Pendolino. Odbędzie się to kosztem Malborka i Tczewa, gdzie liczba pociągów Pendolino zostanie zmniejszona.
Pendolino dotrze również do większej liczby pasażerów z południa Polski. Na trasie z Warszawy do Katowic wydłużone zostaną cztery połączenia. Dwa składy kursować będą do Zabrza i Gliwic, a dwa do Bielsko-Białej przez Tychy, Pszczynę i Czechowice-Dziedzice. Na trasie do Krakowa przewoźnik wydłuży jedno połączenie. Składy ze stolicy pojadą do Rzeszowa, zatrzymując się po drodze na stacjach: Kraków Płaszów, Bochnia, Tarnów oraz Dębica.
Przewoźnik liczy, że dzięki nowym połączeniom oraz stacjom pośrednim zyska nowy rynek obejmujący 1,7 mln potencjalnych klientów. Łącznie, w zasięgu pociągów kat. EIC i EIP będzie 8,5 mln osób.