Partia popularnych chipsów wycofana z rynku

Z rynku wycofano partię popularnych chipsów Doritos. Wszystko spowodowane jest błędnym oznaczeniem alergenu, jakim jest soja. Główny Inspektora Sanitarny ostrzega, że osoby z alergią nie powinny spożywać wskazanej w komunikacie partii produktu.

GIS ostrzega przed partią popularnych chipsów
GIS ostrzega przed partią popularnych chipsów
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Jakub Porzycki
oprac. TWA

06.04.2024 | aktual.: 06.04.2024 15:13

GIS w ostrzeżeniu publicznym dotyczącym żywności przekazał, że został poinformowany przez firmę Dealz Poland Sp. z o.o. o dobrowolnym wycofaniu partii produktu DORITOS CHIPSY SEROWE ze względu na nieprawidłowe oznakowanie alergenu - soi.

Mimo że etykieta wskazuje na możliwą obecność soi w produkcie, soja nie jest zadeklarowana na liście składników. Spożycie produktu przez osoby z alergią na soję może wywołać reakcję alergiczną.

Chodzi o produkt DORITOS Chipsy Serowe, 5 x 30 g, o dacie minimalnej trwałości 01.06.2024 i kodzie kreskowym 5000328452227.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Producentem jest Walkers; dostawcą Poundland, Pattison House, Midland Road, Walsall, WS1 3TX, a dystrybutor: Dealz Poland Sp. z o.o., ul. Jasielska 16A, 60-476 Poznań.

Dealz Poland Sp. z o.o. poinformowała, że niezwłocznie po otrzymaniu informacji od swojego dostawcy podjęła działania mające na celu wycofanie produktu z placówek handlowych. Firma poinformowała klientów o zaistniałej sytuacji za pośrednictwem swojej strony internetowej.

GIS ostrzega osoby z alergią

Organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej współpracują z podmiotem i monitorują proces wycofania produktu z obrotu.

Osoby z alergią na soję nie powinny spożywać wskazanej w komunikacie GIS partii produktu.

Na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego regularnie publikowane są ostrzeżenia dotyczące żywności lub wyrobów do kontaktu z żywnością. Ogłoszenia te – jak podkreśla GIS – nie służą piętnowaniu przedsiębiorców, ale podjęciu natychmiastowych działań: zwrotu produktów do sklepu czy wycofania ich z asortymentu. Dzięki współpracy z firmami branży spożywczej można szybko i skutecznie informować konsumentów o zagrożeniu.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)