Trwa ładowanie...
d2n0erb
plaża
10-07-2008 08:00

O czym Polki zapominają idąc na plażę?


Wraz z sezonem urlopowym i upalnym latem, miliony polskich
konsumentek rozpoczęły marsz na plażę i opalanie w mocnych
promieniach słońca. Tymczasem, jak pokazuje badanie "Kosmetyczka
Polki", aż 40% badanych kobiet nie stosuje kosmetyków chroniących
przed szkodliwym działaniem promieni UV.

d2n0erb
d2n0erb

Spośród kobiet, które dbają o zabezpieczenie przed słońcem 10% zadeklarowało używanie kosmetyków z oznaczeniem SPF 15. Kosmetyki o współczynniku SPF 20 stosowane są przez 9% kobiet. Kosmetykami o SPF 10 smaruje się 7% Polek. Na dalszych pozycjach, z 6% udziałami, znalazły się preparaty o współczynnikach SPF 6, SPF 8, SPF 25 i SPF 30.

Polki kupując kosmetyki ochrony przeciwsłonecznej uważają, że najbardziej czytelnymi oznakowaniami są tylko oznaczenia liczbowe np. SPF 6, 10, 15. Takiej odpowiedzi udzieliło 44% respondentek. Taki wynik można uznać za spodziewany - współczynnik SPF jest najszerzej stosowanym na świecie oznaczeniem skuteczności ochrony przed słońcem (a dokładnie przed promieniowaniem UVB) i konsumenci są do niego przyzwyczajeni. Nieco mniej, bo 36% Polek twierdzi, że ważna jest kategoria słowna oraz oznaczenie liczbowe zawarte na jednej etykiecie. Zapis słowny kategorii, np. ochrona niska, średnia, wysoka lub bardzo wysoka, przemawia do 18% kobiet. Zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej na produktach ochrony przeciwsłonecznej powinna widnieć przede wszystkim kategoria słowna ochrony.

Trzecia edycja badania firmy Inquiry "Kosmetyczka Polki" została przeprowadzona na grupie 601 kobiet, mieszkających w małych, średnich i dużych miastach, mających różne wykształcenie i żyjących na zróżnicowanym poziome finansowym.

d2n0erb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2n0erb
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj