Nowy przedmiot w szkole: Gry wideo
Amerykański profesor zachęca szkoły do wprowadzenia do szkół przedmiotu - gry wideo.
12.01.2007 07:10
Chociaż wielu nauczycieli wyśmiewa idee gier wideo jako przedmiotu w szkołach to znane są dobroczynne własności częstego grania. Niektórzy chirurdzy grają, aby utrzymać sprawność palców. Chorym na różne choroby nastolatkom granie w gry pozwala zwalczać ich niepełnosprawność ruchową i psychiczną.
David Williamson Shaffer, profesor edukacji naukowej Univeristy of Wisconsin w Madison twierdzi, że szkoły powinny używać gier wideo w celu przygotowania dzieci do rywalizacji w pracy, gdzie żonglowanie sprawnością w świecie nowoczesnych technologii jest wymagane każdego dnia.
“Ludzie uważają, że sposób w jaki uczymy dzieci w szkołach, jest naturalną i jedyną możliwością przekazywania wiedzy” mówi Shaffer, autor książki: “Jak gry komputerowe pomagają dzieciom w nauce” (“How Computer Games Help Children Learn”). “Młodzi ludzie w Stanach Zjednoczonych przygotowywani są do standardowej pracy, w świecie, który ukarze tych, co nie potrafią być innowacyjni.
Shaffer narzeka, że młodzi pracownicy muszą od pierwszego dnia odnaleźć się w nowej pracy, muszą rywalizować, z doświadczonymi pracownikami z całego świata posiadającymi lata praktyki. Z tego powodu dzieci powinny mieć szansę zastosowania swoich wrodzonych zdolności w symulacjach. Obecny system edukacyjny zaprojektowano na początku XIX wieku dla ludzi żyjących w cywilizacji przemysłowej, a nie dla ludzi żyjących wśród nowoczesnych technologii.
Shaffer uważa, że jego sposoby mogłyby również pomóc Stanom Zjednoczonym w rywalizacji z szybko rozwijającymi się azjatyckimi tygrysami takimi jak Indie czy Chiny. Rządy Wielkiej Brytanii i Singapuru popierają wysiłek zmierzający do stosowania gier wideo i innych nowoczesnych technologii w nauczaniu.
Shaffer i jego zespół opracowali listę gier pomagających studentom nauczyć się myśleć jak inżynierowie, planiści, dziennikarze, architekci itd. Lista tych gier znajduje się tutaj: http://www.epistemicgames.com/eg/?cat=5.
W marcu 2006 roku Shaffer i jego zespół rozpoczęli współpracę ze szkołą w Madison w stanie Wisconsin, a pod koniec roku z jedną ze szkół w Chicago.
“Są złe gry, tak jak są złe książki. Dlatego dorośli, którzy dbają o to, czego dzieci się uczą powinni podszkolić się w kwestii gier, co więcej, powinni zacząć myśleć o zmianie sposobów nauczania w cyfrowej erze globalnej konkurencji” twierdzi Shaffer.