PolskaNowy dziennik Agory

Nowy dziennik Agory

Jeszcze jesienią Agora planuje wydanie
nowego ogólnopolskiego dziennika. Jak powiedziała
dziennikarzom prezes zarządu Agory Wanda Rapaczyńska, tytuł ten ma
być tzw. gazetą środka.

Według Rapaczyńskiej nowy dziennik Agory nie będzie ani tabloidem, ani gazetą bulwarową, ani też poważną gazetą polityczną. Agora - jak podkreśliła -_ chce wypełnić lukę na rynku prasowym i dotrzeć z gazetą do nowych czytelników; nie chce bezpośrednio konkurować z istniejącymi na rynku tytułami prasowymi._ Nowa gazeta nie będzie kalką jakiegoś zagranicznego tytułu; jest autorskim projektem Agory- dodała Rapaczyńska.

Redaktorem naczelnym nowego dziennika jest Jerzy Bogdan Wójcik (do tej pory szef "Metra"), wydawcą Wojciech Fusek (wcześniej pracował w lokalnych oddziałach "GW"). Obecnie trwają końcowe prace nad kompletowaniem zespołu redakcyjnego i wydawniczego.

W związku z objęciem przez Wójcika stanowiska redaktora naczelnego nowego dziennika, redaktorem naczelnym "Metra" została Marzena Filipczak, związana z tym tytułem od początku jego istnienia. Fuska na stanowisku szefa redakcji lokalnych "GW" zastąpiła Małgorzata Plawgo (do tej pory jego zastępczyni).

Nadzorujący projekt Zbigniew Bąk z zarządu Agory zaznaczył, że nowy dziennik będzie adresowany do czytelników poszukujących w gazecie treści ambitniejszych niż te, które prezentowane są w prasie bulwarowej. Według niego, gazeta ma dostarczać rzetelnej, przejrzystej informacji i rozrywki dla całej rodziny, będzie redagowana w sposób dynamiczny, nowoczesny, inny niż istniejące już na rynku tytuły.

Agora nie zdradza na razie, jaki będzie nakład nowego dziennika, jego tytuł i makieta. Nie sprecyzowano także, kiedy dokładnie ukaże się on na rynku.

Agora jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Działa w pięciu sektorach rynku: prasie codziennej, radiu, czasopismach, internecie i reklamie zewnętrznej. Wydaje dwie codzienne gazety - opiniotwórczą "Gazetę Wyborczą" (średnia sprzedaż w pierwszym półroczu 2005 r. - 467 tys. egz.) i bezpłatne "Metro" (średni dzienny nakład - 457 tys. egz.).

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)