PolskaNowe przepisy dotyczące ewidencji ludności. Możliwy chaos w krakowskim urzędzie

Nowe przepisy dotyczące ewidencji ludności. Możliwy chaos w krakowskim urzędzie

Od 1 marca, wraz z wejściem nowym przepisów dotyczących ewidencji ludności, mogą wystąpić chwilowe problemy z obsługą interesantów w magistracie w Krakowie.

Nowe przepisy dotyczące ewidencji ludności. Możliwy chaos w krakowskim urzędzie
Źródło zdjęć: © WP.PL | Robert Kulig
Robert Kulig

- Utrudnienia, jakie mogą wystąpić po 1 marca 2015 r. w czasie obsługi klientów w zakresie ewidencji ludności, wydawania dowodów osobistych i rejestracji stanu cywilnego, mają związek z tworzonym przez MSW od kilku lat systemem opartym na budowie centralnych rejestrów - poinformowali urzędnicy krakowskiego magistratu. - Aplikacja informatyczna, która wspierać będzie System Rejestrów Państwowych obarczona jest wadami i nadal modyfikowana - dodali.

"W sytuacji kryzysowej może nastąpić konieczność zastosowania procedury awaryjnej, tj. pracy w dotychczasowej aplikacji. Wtedy zameldowanie noworodka lub nadanie numeru PESEL nie będzie możliwe do sfinalizowania podczas jednorazowej wizyty w urzędzie" - czytamy w przesłanym komunikacie.

Przypomnijmy: po zmianach przepisów dotyczących ewidencji ludności, nowo narodzone dziecko będzie meldowane w urzędzie, a nowy system wygeneruje dla niego PESEL. Będzie możliwość złożenia wniosku o dowód osobisty w dowolnym urzędzie miasta/gminy w Polsce, również drogą elektroniczną.

- Obywatel odwiedzi Urząd Miasta Krakowa wyłącznie w celu odbioru gotowego dokumentu tożsamości - mówią pracownicy Urzędu Miasta Krakowa.

Urząd Stanu Cywilnego pozostanie taki, jak dotychczas dla rejestracji zdarzeń z zakresu rejestracji urodzeń, małżeństw i zgonów, które następują na terenie Krakowa.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)