Nowa seria wydawnicza 'Gazety Wyborczej'
22 maja z 'Gazetą Wyborczą' ukaże się pierwszy z sześciu tomów nowej kolekcji 'Dekady', wydawanej w ramach 'Biblioteki Gazety Wyborczej'.
22.05.2006 07:11
Każda część poświęcona jest jednemu dziesięcioleciu powojennej historii Polski. Wszystkim tomom towarzyszy płyta z mini-wykładami prof. Jerzego Eislera wzbogacona archiwalnymi nagraniami z zasobów Polskiego Radia. Książkę wraz z płytą będzie można kupić przez cały tydzień razem z „Gazetą Wyborczą" w cenie 19,90 zł + cena „Gazety". Dodatkowo poniedziałkowe wydanie „Dużego Formatu”, magazynu reporterów „Gazety Wyborczej”, w całości będzie poświęcone nowej kolekcji.
Dekady stanowią wyjątkową opowieść o powojennych dziejach Polski. Kolekcja jest szczególna nie tylko ze względu na formę prezentacji historii: niezwykle bogaty zbiór unikatowych zdjęć oraz archiwalne nagrania, ale także poprzez klucz doboru materiałów. Autorzy kolekcji proponują czytelnikom podróż zarówno poprzez wielką historię jak i ówczesną codzienność; stara się przybliżyć najważniejsze wydarzenia danego okresu i drobiazgi, które kształtowały klimat poszczególnych dziesięcioleci – czytamy w komunikacie “GW”.
Każdy tom został przygotowany przez parę autorską: dziennikarz „Gazety Wyborczej” i historyk . Za kolejne tomy odpowiadali: Piotr Lipiński i Piotr M. Majewski , Paweł Wroński i Krzysztof Madej, Jerzy S. Majewski i Łukasz Dwilewicz, Mikołaj Lizut i Andrzej Zawistowski, Dominika Wielowieyska i Piotr Kendziorek, Agata Nowakowska i August Grabski. Archiwalne nagrania na płytach towarzyszących kolekcji opatrzył komentarzem prof. Jerzy Eisler.
Wydawcą kolekcji jest Agencja Autorska Zetzet. Seria została opracowana przy współpracy z warszawską oficyną wydawniczą IMBIR, Polską Agencją Prasową i Fundacją Ośrodka „Karta”. Płyty audio przygotował Dom Wydawniczy Bellona we współpracy z Polskim Radiem.
Seria jest promowana na nośnikach reklamy zewnętrznej (AMS), w radiu (PR I i III Polskiego Radia, Radio Zet, RMF FM, radiostacje Agory), telewizji (TVP 1, TVP2, TVN, TVN 24), w prasie („Press”, tytuły Agory – „Gazeta Wyborcza” i „Metro") i w internecie (Gazeta.pl).
Autorem kreacji kampanii jest agencja DDB Warszawa, planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starlink.