Nokia: większy zysk, mniejsza sprzedaż
Nokia zakończyła pierwszy kwartał roku 2002 przekraczając planowany zysk przy nieznacznie mniejszej sprzedaży.
23.04.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W pierwszy kwartale 2002 r. (w porównaniu z pierwszym kwartałem 2001 r.) sprzedaż netto zmniejszyła się o 12% do poziomu 7 014 milionów EUR (8 007 milionów EUR w pierwszym kwartale 2001 r.), zysk operacyjny pro forma wyniósł 1 286 milionów EUR (1 440 milionów EUR); marża operacyjna wyniosła 18,3% (18,0% w zeszłym roku), zysk pro forma na akcję (z uwzględnieniem ekwiwalentów akcji) wyniósł 0,19 EUR (0,22 EUR), zysk netto (Międzynarodowy standard księgowania [IAS ]) wyniósł 863 miliony EUR (975 milionów EUR), a ogłoszony zysk na akcję (z uwzględnieniem ekwiwalentów akcji) wyniósł 0,18 EUR (0,20 EUR).
Wyniki poszczególnych działów Nokia przedstawiają się następująco: sprzedaż Nokia Mobile Phones spadła o 7% do 5 438 milionów, podczas gdy zysk pozostał praktycznie na tym samym poziomie - 1 185 milionów EUR. Sprzedaż Nokia Networks zmniejszyła się o 29% do 1 436 milionów EUR, przy czym zysk operacyjny spadł aż o 65% do 122 milionów EUR. Sprzedaż Nokia Ventures Organization zmniejszyła się o 7% i wyniosła 157 milionów EUR, a strata operacyjna zmalała do 35 milionów EUR (w I kwartale zeszłego roku wynosiła 130 milionów EUR).
Wspólne wydatki Grupy, które obejmują wydatki Centrali firmy Nokia i Centrum Badań firmy Nokia, wyniosły łącznie 38 milionów EUR. Dochód finansowy osiągnął ogółem 35 milionów EUR. Zysk przed opodatkowaniem i bez dochodów z mniejszościowych pakietów akcji wyniósł 1261 milionów EUR. Zysk nett osiągnął 863 miliony EUR.
Prezes firmy Nokia, Jorma Ollila skomentował wyniki mówiąc: "Ogólne wyniki spółki za pierwszy kwartał 2002 r. są dobre, przy czym rentowność działu telefonów komórkowych przekracza wszelkie oczekiwania. Silna pozycja działu telefonów komórkowych jest nadal wynikiem tego, że Nokia jest wiodącą firmą na świecie. W oparciu o wstępne badania wyników za pierwszy kwartał 2002 r. przeprowadzone przez firmę Nokia, sądzimy, że co najmniej utrzymaliśmy nasz szacunkowy udział w wysokości 37% w rynku telefonów komórkowych ogółem. Jest to zgodne z naszym długoterminowym celem, który zakłada osiągnięcie 40-procentowego udziału w rynku." (eRPe)
Więcej informacji można znaleźć na stronach http://www.nokia.com oraz http://www.nokia.com.pl