Media bez wyboru. Mówią jednym głosem
Rząd stworzył projekt ustawy zawierającej plan objęcia polskich mediów nowym podatkiem. Media wystosowały w tej sprawie list otwarty do władz RP, a redakcje mówią jednym głosem, wyrażając sprzeciw wobec planów partii rządzącej.
Media bez wyboru. Mówią jednym głosem
Media bez wyboru. List otwarty na okładce "Dziennika Zachodniego"
Rząd chce nałożyć nowy podatek na media, których roczny przychód przekracza 1 milion złotych. W przypadku prasy kwota ta wynosić ma 15 mln złotych.
List otwarty mediów do władz RP. Okładka "Rzeczpospolitej"
Poza portalami internetowymi i mediami tradycyjnymi, nowy podatek ma również dotknąć m.in. kina i firmy mające w swojej ofercie zewnętrzne nośniki reklamowe.
Media bez wyboru. Protest na łamach "Gazety Wyborczej"
Rząd, szukając środków do budżetu, chce nałożyć na media dotkliwy podatek. "Zdecydowanie sprzeciwiamy się używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię COVID-19" - czytamy w liście otwartym do władz RP.
Protestuje również tygodnik "Polityka"
Na okładce tygodnika "Polityka" pojawił się czarny pasek z napisem "Protest Mediów". Tygodnik sprzeciwia się planom rządu, które uderzą w polskie media. Protest popiera też "Newsweek" - "Dla nas najważniejsze jest, abyś TY miał wybór" - czytamy na stronie głównej tygodnika.
"Fakt" protestuje. Wsparcie dla mediów na pierwszej stronie
"Jeszcze więcej kontroli nad mediami - oto zakusy władzy, która chce w ten sposób sprawować kontrolę nad obywatelami" - pisze "Fakt" na okładce najnowszego wydania.
Media bez wyboru. Podatek od mediów. Protest TVN24
"Tu powinien być Twój ulubiony serwis internetowy. Dzisiaj wydajemy specjalną wersję serwisu w związku z akcją 'Media bez wyboru'" - czytamy na stronie głównej serwisu TVN24.
Nie tylko portale i gazety. Protestują też stacje telewizyjne i rozgłośnie radiowe
W proteście bierze też udział Radio Zet. Oprócz portalu tvn24.pl "wyłączone" są również wszystkie kanały TVN. Protestuje też Polsat. Nowemu podatkowi od reklam sprzeciwia się także m.in. Interia oraz Radio TOK FM.
Media bez wyboru. Protest Wirtualnej Polski
O konsekwencjach wprowadzenia podatku od reklam pisze też WP. "Uważamy, że zmiany uderzą w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę" - piszemy w liście do władz RP.