Nie możesz kupić leków ze zniżką? Oni Ci pomogą
Telefoniczny dyżur interwencyjny rozpoczęli pracownicy Śląskiego Inspektoratu Farmaceutycznego w Katowicach. Pacjenci mogą zgłaszać problemy związane z realizacją recept w aptekach. Telefony będą czynne do piątku.
03.01.2012 | aktual.: 03.01.2012 17:04
Jak poinformowała śląski wojewódzki inspektor farmaceutyczny dr Izabela Majewska, dyżury przy telefonach interwencyjnych są adresowane wyłącznie dla pacjentów, którzy mieli jakiekolwiek problemy z wykupieniem leku. - Przyjmujemy wyłącznie skargi na działanie aptek, nie odpowiadamy za lekarzy - powiedziała.
Dodała, że będą odpowiadać na wszystkie pytania, także na te, które trafią do inspektoratu drogą mailową. - Od aptekarzy napływają do nas informacje dotyczące zamazywania przez lekarzy numeru oddziału NFZ na recepcie. Takich sygnałów jest coraz więcej - tłumaczyła Majewska. Dodała, że w takiej sytuacji powinno wystarczyć okazanie przez pacjenta karty chipowej, ewentualnie napisanie oświadczenia potwierdzającego, że posiada ubezpieczenie.
Pacjenci, którzy mają problemy z realizacją recept, mogą dzwonić pod dwa numery telefonów: 32 20 87 468, 32 20 87 470 oraz pisać na adres mailowy: swiif_kc@pro.onet.pl.
Pracownicy Śląskiego Inspektoratu Farmaceutycznego będą dyżurować do piątku w godz. 7.30 do 18.
Jak powiedział rzecznik śląskiego oddziału NFZ Jacek Kopocz, do Katowic wpłynęło ok. 100 skarg od pacjentów. - Dotyczyły najczęściej aptek, które nie chciały realizować recept refundowanych oraz niezadowolenia wynikającego z faktu, że w przypadku gdy lekarz nie określił na recepcie stopnia refundacji, aptekarz mógł sprzedać lek z najmniejszym stopniem refundacji (lek okazywał się wtedy droższy) - mówił Kopocz.
Kopocz dodał, że wszystkie z 1589 aptek w woj. śląskim podpisały z NFZ umowy na 2012 rok.