Trwa ładowanie...
12-12-2008 19:55

Nie będzie reklam w publicznej telewizji... we Francji

We francuskiej telewizji publicznej nie będzie można już wkrótce nadawać reklam - postanowiło Zgromadzenie Narodowe, izba niższa parlamentu. Za tą kontrowersyjną propozycją prezydenta Nicolasa Sarkozy'ego głosowali deputowani rządzącej Unii na rzecz Ruchu Ludowego, przeciwna była opozycja - centryści, socjaliści, Zieloni i radykalna lewica.

Nie będzie reklam w publicznej telewizji... we FrancjiŹródło: AFP
d3bi9kg
d3bi9kg

Izba niższa parlamentu zdecydowała, że już od 5 stycznia 2009 roku publiczne stacje telewizyjne France 2 i France 3 będą emitować swój program bez reklam od godziny 20 do 6 rano, a do końca 2011 roku zrezygnują z reklam całkowicie.

Szacuje się, że w następstwie tej decyzji telewizja publiczna straci dochody z reklam w wysokości 450 milionów euro.

Poza tym projekt reformy mediów elektronicznych przewiduje, że prezesów spółek France Televisions i Radio France będzie powoływał bezpośrednio prezydent Francji, a nie - jak obecnie - Wyższa Rada Mediów Audiowizualnych. To największa zmiana w publicznej telewizji od dwudziestu lat, gdy sprywatyzowano pierwszy kanał telewizji TF1.

Przeciw planowi gruntownej reformy mediów elektronicznych strajkowali kilkakrotnie pracownicy francuskiego radia publicznego i telewizji. Domagają się oni od państwa gwarancji dla finansowania i niezależności mediów publicznych. Obawy pracowników telewizji wywołuje zwłaszcza nowy tryb mianowania prezesów, który grozi podporządkowaniem telewizji publicznej prezydentowi państwa.

Zgromadzenie Narodowe będzie głosować nad całością reformy medialnej 16 grudnia.

Szymon Łucyk

d3bi9kg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3bi9kg
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj