Najpopularniejsze marki aut w Polsce
Fiat jest najpopularniejszą marką samochodu w Polsce - wynika z badania TNS OBOP, opublikowanego w środę.
20.10.2005 | aktual.: 20.10.2005 09:10
Fiaty, którymi jeżdżą Polacy, to 39 proc. ogółu nowych aut w Polsce oraz 22 proc. aut używanych.
Z badania wynika, że wśród nowych samochodów na dalszych miejscach są auta marki Daewoo (18 proc.), Skoda (10 proc.), Renault (6 proc.), Opel (6 proc.), Toyota (4 proc.), SEAT (4 proc.), Peugeot (2 proc.), Hyundai (2 proc.), Ford (2 proc.).
Wśród samochodów używanych na dalszych miejscach znalazły się Volkswagen (15 proc.), Opel (11 proc.), Ford (10 proc.), Polonez (8 proc.), Renault (6 proc.), Skoda (3 proc.), SEAT (3 proc.), Daewoo (3 proc.), Citroen (3 proc.).
Wyniki badań wskazują, iż młodzi ludzie (w wieku 20-39 lat) są bardziej skłonni kupować tańsze auta. Dlatego pięciokrotnie częściej (82 proc.) kupują samochody używane niż nowe (18 proc.).
Natomiast osoby starsze (60 lat i więcej) niewiele częściej wybierają samochody nowe (52 proc.) niż z "drugiej ręki" (48 proc.).
"Wyniki badania wskazują, że szczególnie młodzi ludzie są bardziej skłonni kupować tańsze auta. W związku z czym najczęściej decydują się na nabycie używanego samochodu. Spowodowane jest to faktem, że jednym z najważniejszych czynników wpływającym na ich decyzję zakupu jest cena" - komentuje Bartłomiej Strączak z TNS OBOP.
"Wielkość sprzedaży nowych aut w Polsce charakteryzuje wyraźny trend spadkowy. Ponadto średnie ceny detaliczne większości nowych samochodów oferowanych w Polsce wzrosły. Czynnik ten może wpłynąć na utrzymanie się rosnącej sprzedaży tańszych aut używanych, szczególnie wśród młodych ludzi" - dodaje Bartłomiej Strączak.
Badanie przeprowadzono w okresie od 5 do 9 maja 2005 r. na próbie 1005 Polaków w wieku 15 i więcej lat.