'Najlepsze fundusze znowu w akcji'
Nowa kampania przygotowana przez Agencję Reklamową GPD dla Grupy BZ WBK.
23.02.2006 00:56
Należące do grupy Banku Zachodniego WBK towarzystwo funduszy inwestycyjnych BZ WBK AIB TFI S.A. postanowiło wykorzystać kolejne zwycięstwo swoich funduszy i rozpocząć drugą kampanię telewizyjną promującą fundusze inwestycyjne Arka jako alternatywę dla lokat.
Poprzednia kampania przyniosła bardzo dobre wyniki, dlatego agencja GPD, odpowiedzialna za obie kampanie, wspólnie z klientem podjęła decyzję, że stanowić ona będzie kontynuację filmów z zeszłego roku.
Tak jak poprzednio, głównym zadaniem agencji stało się pokazanie funduszy jako prostej i przyjaznej formy lokowania oszczędności. W tym celu postanowiono wykorzystać bardzo obrazową narrację prowadzoną przez jednego z zadowolonych inwestorów. Tłumaczy on przewagę Arki nad lokatami, posługując się przy tym zabawnymi „pomocami naukowymi”. Przyjęcie takiej konwencji umożliwiło przełożenie twardych argumentów sprzedażowych na przyjazny język zrozumiały dla potencjalnego inwestora.
Kampania telewizyjna wspierana ogłoszeniami prasowymi, materiałami POS, reklamą internetową oraz reklamą zewnętrzną będzie prowadzona w oparciu głównie o telewizję publiczną i TVN. Kampania jest skierowana do dobrze sytuowanych, wykształconych mieszkańców średnich i dużych miast, którzy posiadają oszczędności.
Głównym argumentem wykorzystanym w reklamie są wyniki funduszu inwestycyjnego Arka BZ WBK Zrównoważony, który już po raz trzeci z rzędu zdystansował konkurencję osiągając najlepsze wyniki w swojej kategorii: 30% (stopa zwrotu z inwestycji w Fundusz w 2005 roku).
Za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Universal McCann. Za przygotowanie kreacji w całości odpowiada Agencja Reklamowa GPD, od strony BZ WBK AIB TFI projekt prowadzi Marcin Petrykowski.