Trwa ładowanie...
d3mcny4

Na Grunwaldzkiej jednak nie zostanie zlikwidowany pas jezdni? Władze Poznania rozważą inne warianty

• Prezydent Poznania i klub radnych PO osiągnęli kompromis ws. przebudowy ul. Grunwaldzkiej
• Aby nie likwidować jednego pasa jezdni - pod uwagę wezmą też inne warianty
• Jednym z nich jest pomysł stworzenia drogi pieszo-rowerowej
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Na Grunwaldzkiej jednak nie zostanie zlikwidowany pas jezdni? Władze Poznania rozważą inne warianty
(Urząd Miasta Poznania)
d3mcny4

Przypomnijmy, że wstępny projekt zakładał budowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ronda Skubiszewskiego do skrzyżowania z ul. Bukowskiej na wysokości Międzynarodowych Targów Poznańskich. Kontrowersje wzbudził kilkusetmetrowy odcinek od ul. Matejki, gdzie do utworzenia drogi rowerowej i wydzielenia torowiska tramwajowego konieczne byłoby zlikwidowanie jednego pasa jezdni. To nie podoba się kierowcom i radnym Platformy Obywatelskiej, ponieważ akurat na tym odcinku znajdują się Międzynarodowe Targi Poznańskie, szpital, a także jednostka straży pożarnej.

Tymczasem prezydent Jacek Jaśkowiak jednak poparł projekt, wraz ze swoim zastępcą Maciej Wudarskim wziął nawet udział w rowerowej demonstracji w tej sprawie. Wydawało się, że w tej sytuacji trudno będzie o kompromis, a jednak obu stronom udało się porozumieć.

- Nie było między nami sporu, co do tego, żeby powstała droga rowerowa od ronda Skubiszewskiego do ronda Nowaka-Jeziorańskiego, dlatego w pierwszym etapie zajmiemy się budową tego odcinka, natomiast w sprawie tego kontrowersyjnego odcinka do ul. Stolarskiej przeprowadzimy pogłębione konsultacje – mówi wiceprezydent Maciej Wudarski. - Rozwiązania są dwa: to, które już zostało zaproponowane, czyli wydzielenie ścieżki dla rowerzystów kosztem jednego pasa ruchu oraz druga możliwość: poprowadzenie na spornym odcinku drogi pieszo-rowerowej. To drugie rozwiązanie nie jest najlepsze dla uczestników ruchu rowerowego, ale też ma szansę zostać wdrożone. Nie chcę tego na razie przesądzać – dodaje.

d3mcny4

Radni PO są oczywiście za tym drugim rozwiązaniem, ale widzą też trzecie.

- Można też odcinek drogi rowerowej od ronda Nowaka-Jeziorańskiego połączyć z drogą rowerową na ul. Bukowskiej – mówi Bartosz Zawieja, szef poznańskiej Platformy Obywatelskiej. – Z decyzją trzeba jednak poczekać do otwarcia ronda Kaponiera, aby zobaczyć, jak to wpłynie na ruch w tym rejonie miasta.

Jeszcze w tym roku ma zostać wydzielone torowisko tramwajowe na odcinku od skrzyżowania Matejki z Szylinga do ul. Bukowskiej. Nie będzie to jednak żadna inwestycja w infrastrukturę, zostaną jedynie wymalowane znaki poziome na jezdni.

Czytaj więcej informacji z Twojego regionu.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

d3mcny4

Podziel się opinią

Share

d3mcny4

d3mcny4
Więcej tematów