PolskaMPK będzie wysyłać poznaniakom SMS-y z informacją o utrudnieniach

MPK będzie wysyłać poznaniakom SMS‑y z informacją o utrudnieniach

Wypadek, wykolejony tramwaj, awaria kanalizacyjna – wszelkie tego typu zdarzenia powodują paraliż komunikacji miejskiej. Od 1 czerwca poznańskie MPK o poważniejszych utrudnieniach będzie ostrzegać pasażerów, wysyłając im SMS.

MPK będzie wysyłać poznaniakom SMS-y z informacją o utrudnieniach
Źródło zdjęć: © WP | Zenon Kubiak
Zenon Kubiak

29.05.2015 | aktual.: 07.06.2015 08:39

Nie ma chyba pasażera komunikacji miejskiej, któremu nigdy nie zdarzyłoby się tkwić na przystanku, czekając na autobus lub tramwaj mający kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt minut opóźnienia.

Powody nagłego wstrzymania ruchu mogą być bardzo różne – mogło dojść do poważniejszej stłuczki tramwaju z jakimś samochodem albo do potrącenia pieszego. Zdarzają się też różnego rodzaju awarie, np. pęknięta rura, która uniemożliwia przejazd daną ulicą tramwajom i autobusom.

Nie zmienia to jednak faktu, że pasażerowie czekający na przystanku najczęściej nie mają możliwości dowiedzenia się o powodach nagłego wstrzymania ruchu. Na szczęście teraz to się zmieni – 1 czerwca MPK uruchamia w Poznaniu nową usługę, dzięki której będzie można otrzymać SMS-a z informacją o wszystkich utrudnieniach, które mogą potrwać dłużej niż godzinę.

- Zdecydowaliśmy się na pilotaż tego systemu, bo wiemy jak wielką rolę dla sprawnej komunikacji spełnia szybka, nowoczesna i skuteczna informacja – mówi Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań.

Oczywiście, aby móc skorzystać z usługi, trzeba najpierw zarejestrować numer swojego telefonu w stworzonej w tym celu bazie poprzez wysłanie na numer 4320 SMS-a z hasłem „MPK”. W odpowiedzi otrzymamy wiadomość o treści „MPK – dodało twój numer do bazy danych, otrzymasz wiadomość o awariach trwających powyżej 1 godziny”.

Korzystanie z usługi i otrzymywanie powiadomień jest dla użytkowników bezpłatne. Jedyny koszt, który poniosą pasażerowie to opłata za pierwszego wysyłanego SMS-a rejestracyjnego (wysokość opłaty jest taka sama jak za każdy SMS w taryfie naszego operatora). Później MPK wszystkie SMS-y będzie nam wysyłać bezpłatnie, ponieważ koszty usługi pokrywa miasto.

Nowa usługa na razie zostanie uruchomiona pilotażowo na okres od 1 czerwca do 31 lipca. Za system będę odpowiadać MPK Poznań oraz Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania.

- Korzystamy z wielu kanałów komunikacji z naszymi pasażerami. W nasze działania informacyjne angażujemy tradycyjne media, informacje przekazujemy poprzez naszą stronę internetową, Facebook i inne portale społecznościowe, ale nie rezygnujemy też z konwencjonalnych dróg informowania za pośrednictwem komunikatów na przystankach i w naszych pojazdach. Dotyczy to zwłaszcza tych utrudnień w komunikacji, które przewidujemy – podsumowuje Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK. – Wysyłanie ostrzeżeń za pomocą SMS pozwoli nam dotrzeć z informacją o tych utrudnieniach, które są rezultatem zdarzeń nagłych i nieoczekiwanych, takich jak awarie czy wypadki.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)