PolskaMorskie Oko hitem sezonu

Morskie Oko hitem sezonu

W roku ubiegłym sprzedano 2.036.999 biletów
do Tatrzańskiego Parku Narodowego. W roku 2005 sprzedano
1.980.000, co oznacza, że Tatry odwiedza z roku na rok coraz
więcej turystów - wylicza "Gazeta Krakowska".

13.01.2007 | aktual.: 14.01.2007 12:26

Są to jednak tylko wstępne dane, oparte na ilości sprzedanych biletów- wyjaśnia Stanisław Czubernat, wicedyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego. Nie mamy jeszcze danych od Polskich Kolei Linowych (nie wiemy więc, ile osób wjechało kolejką na Kasprowy Wierch), od Wspólnoty Ośmiu Wsi z wejść do Doliny Chochołowskiej i Lejowej oraz z wejść bezbiletowych - dodaje.

Tradycyjnie już turyści najchętniej decydują się na wycieczki nad Morskie Oko. Najwięcej wędruje ich drogą do najsłynniejszego w Polsce stawu w sierpniu. Tylko w tym miesiącu w Palenicy Białczańskiej sprzedano 166 tys. 32 bilety. W ciągu całego ubiegłego roku sprzedanych zostało 634 tys. 565 biletów do Morskiego Oka - podsumowuje dyrektor Czubernat.

Dużą popularnością cieszyła się także Dolina Kościeliska (439 tys. 561 sprzedanych biletów) oraz wejście na teren Parku w Kuźnicach (413 tys. 860). Turyści rzadko zaglądali w Tatry w listopadzie. Wtedy zdecydowało się na wyprawę w góry 19.027 osób. Najchętniej miłośnicy tatrzańskich wędrówek wyruszali na szlaki w sierpniu (ok. 526 tys. odwiedzających) - podaje "Gazeta Krakowska". (PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)