"Mordo ty moja" wyrażeniem roku 2007
"Mordo ty moja" to sformułowanie, które w 2007 roku zrobiło
największą karierę medialną. Taką opinię wyraziło 45% internautów
Wirtualnej Polski.
04.01.2008 08:00
Na "Słownik 2007", czyli hasła, które wdarły się przebojem do języka polskiego i zrobiły w minionym roku wielkie kariery medialne, głosowało ponad 90 tysięcy internautów Wirtualnej Polski. Niekwestionowanym zwycięzcą plebiscytu portalu zostało wyrażenie "Mordo ty moja" - laur pierwszeństwa przyznało mu aż 45% użytkowników WP.
Na drugim miejscu, ale jedynie z wynikiem 16%, uplasowała się "oczywista oczywistość" autorstwa byłego premiera Jarosława Kaczyńskiego. Trzecie, zaszczytne miejsce przypadło w udziale "wirusowi filipińskiemu" - 11% ankietowanych uważa, że właśnie nazwa tajemniczej przypadłości Aleksandra Kwaśniewskiego zasłużyła na miano "słownego hitu roku 2007".
"Euro 2012" wybrało 8% internautów, "Donald Cudotwórca" otrzymał 6% głosów, a 4% - "Druga Irlandia" premiera Tuska. "Saba", "Emo" i "Gwóźdź Ziobry" znalazły się na równorzędnym, siódmym miejscu - na każde głos oddało 3% biorących udział w sondzie. Ostatnia pozycja należy do "Oligarchy", który zyskał uznanie tylko 1% głosujących.
Dziennikarze serwisu Wiadomości Wirtualnej Polski od kilku lat analizują sformułowania, które "wstrząsają" Polską i światem mediów. Najpopularniejszym hasłem 2006 roku zostało "Yes, yes, yes", wypowiedziane i "wykonane" przez Kazimierza Marcinkiewicza na zakończenie negocjacji budżetowych UE.