Młodzież nie boi się kryzysu
Na przełomie stycznia i lutego MTV Networks International przeprowadziło coroczne badania wśród młodzieży. Tym razem dotyczyły one światowego kryzysu gospodarczego i jego wpływu na młodych ludzi.
13.03.2009 08:18
Jak wynika z badań opublikowanych przez Viacom Brand Solutions International (dział reklamy i sprzedaży MTV NI) europejska młodzież, mimo kryzysu gospodarczego patrzy w przyszłość z optymizmem. Najbardziej świadomi kryzysu są Brytyjczycy, z których aż 96% mówi, że jest go świadoma, a 76, że o nim czyta. Większość młodych Brytyjczyków w odróżnieniu od innych narodowości obawia się o swoją sytuację finansową (64%) oraz odczuwa mniejszą ilość posiadanych pieniędzy w porównaniu z rokiem poprzednim (51%).
Badanie poruszało również kwestię priorytetów konsumenckich. Dla osób w grupie wiekowej 15-24 lata najważniejsze są ubrania, moda i wspólne wyjścia z przyjaciółmi. Grupa badanych w przedziale 25-34 lata najwięcej pieniędzy wydaje na wycieczki i wyjazdy wakacyjne. W tym aspekcie brylują Włosi, wśród których aż dla 64 procent najistotniejsze są wyjazdy wakacyjne. Młodzi Niemcy swoje fundusze najchętniej wydają na muzykę, z kolei Brytyjczycy na kupno DVD.
MTV Networks International swoje badania przeprowadza corocznie. W przeszłości porównywano style życia młodzieży między wschodem a zachodem, preferencje programowe, nowinki technologiczne i ich wpływ na życie młodego człowieka oraz przynależność do środowisk i postrzeganie otoczenia i krajów, w jakich mieszkają. Tegoroczny sondaż został przeprowadzony na grupie 686 respondentów w wieku 15-34 lat.