Meksykańskie linie lotnicze wypożyczają iPody
Obsługa meksykańskich samolotów oprócz tradycyjnych przekąsek i drinków serwuje także iPody. Cena - około 5 dolarów.
19.02.2007 07:10
Dzięki wypożyczaniu podróżującym tych popularnych urządzeń do odtwarzania muzyki i wideo, tanie linie lotnicze Volaris uprzedziły takich amerykańskich gigantów jak Continental Airlines, Delta Air Lines i United Airlines, którzy od wielu miesięcy rozmawiali na temat zaoferowania swoim klientom miejsc siedzących z podłączonym iPodem. Wprawdzie meksykańska firma nie oferuje urządzeń zintegrowanych z ekranami przy fotelach (w ten sposób chcą to zrobić Amerykanie), ale mają tą przewagę, że w ogóle iPody są u nich dostępne.
„Jako pierwsi oferujemy iPody. To nam się podoba bo nikt inny tego nie ma” – powiedział Alfonso Collantes, pracownik działu public relations w Volarisie. „Po prostu kupiliśmy dużo iPodów i dajemy je pasażerom.”
Volaris uruchomił usługę 8 lutego. Na razie jest ona darmowa, ale wkrótce ma być pobierana opłata w wysokości 50 pesos za lot. Obecnie w urządzeniach znajdują się popularne meksykańskie programy telewizyjne i przeboje muzyki pop, ale przewoźnik planuje w przyszłości dodać amerykańskie sitcomy i inne rodzaje muzyki.
Firma Apple – producent iPoda – sprzedała ponad 70 milionów urządzeń od czasu wprowadzenia produktu w 2001 roku. Na amerykańskim rynku odtwarzaczy MP3 iPod ma 72 procent udziałów.
Większość Meksykanów przy dalekich podróżach korzysta z komunikacji autobusowej. Tanie linie lotnicze starają się ich przyciągnąć porównywalnymi cenami do biletów za przejazd autobusem.
Linie lotnicze Volaris, a także gigant medialny Televisa, należą do meksykańskiego miliardera Carlosa Slima.