Trwa ładowanie...

Media publiczne o Tomaszu Grodzkim. Dane mówią same za siebie

W pierwszych trzech dniach urzędowania nowego marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego media publiczne informowały o nim wyłącznie w kontekście negatywnym lub neutralnym. Nie pojawiła się ani jedna informacja w kontekście pozytywnym - wynika z analizy mediów Press-Service Monitoring Mediów. Najbardziej krytyczna wobec Grodzkiego była stacja TVP Info.

Share
Media publiczne o Tomaszu Grodzkim. Dane mówią same za siebieŹródło: East News, fot: Grzegorz Banaszak
d21bx4l

W Polskim Radiu wyemitowano 216 materiałów, z czego sześć było negatywnych, a reszta neutralna. Z kolei w Telewizji Polskiej na 134 materiały 25 miało wydźwięk negatywny, a pozostałe były neutralne. Najbardziej krytyczna była stacja TVP Info - na jej antenie pojawiło się 19 negatywnych informacji o Tomaszu Grodzkim - podaje press.pl.

W ciągu tygodnia ze wszystkich stacji telewizyjnych najwięcej informowano o nowym marszałku Senatu w TVP Info (143 informacje). Dalej były w TVN 24 (103), Polsat News (93), TVN 24 BiŚ (41) i Polsat (37).

W radiu najwięcej mówiło się o nowym marszałku Senatu w Polskim Radiu 24 (112 materiałów), chętnie informowało o tym także radio Tok FM (94 materiały) oraz Jedynka i Trójka - po 41 materiałów. RMF FM wyemitowało 27 materiałów, a Radio Zet - 21. Po kilkanaście materiałów wyemitowano w regionalnych stacjach Polskiego Radia. O marszałku Senatu mówiło też Radio Maryja - wyemitowano 16 materiałów.

Awantura po nocnych głosowaniach w Sejmie. Lewica składa donos do prokuratury na marszałek Witek

Burza po materiale "Wiadomości"

Tomasz Grodzki (Koalicja Obywatelska) został marszałkiem Senatu 12 listopada. W czwartek 14 listopada tuż po godz. 20 wygłosił na antenie TVP orędzie, ale widzowie głównego programu telewizji publicznej mogli być tym zaskoczeni. W materiale "Wiadomości" TVP na temat marszałka nie padła bowiem zapowiedź jego wystąpienia, ale "pytania o zarzuty" wobec Tomasza Grodzkiego.

d21bx4l

Wiadomości" TVP powtórzyły za prorządowymi portalami zarzuty dotyczące jego pracy jako lekarza i dyrektora szpitala w Szczecinie, skąd pochodzi. Stwierdzono, że po rządach Grodzkiego placówka miała problemy finansowe i została zadłużona. Stacja zamieściła również zrzut wpisu z portalu społecznościowego, w którym kobieta stwierdziła, że "jaka mama umierała trzeba było dać 500 dolarów bez faktury".

PO reaguje

Platforma Obywatelska nie przeszła obok materiału TVP niego obojętnie. Zleciła analizy pod kątem znieważenia i poniżenia konstytucyjnego organu.

- To klasyczna propaganda, żenujący obrazek - komentował Bartosz Arłukowicz (PO) w programie "Tłit".

Zobacz: "Wiadomości" o Tomaszu Grodzkim. Bartosz Arłukowicz: to klasyczna propaganda:

d21bx4l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d21bx4l
d21bx4l
Więcej tematów