Media o Internecie - 4 lipca 2000

Wielbiciele krzyżówek mają powody do radości, od niedawna mogą ich szukać także w Internecie – donosi Gazeta komputer. Niestety, krzyżówki dostępne są tylko w języku angielskim. Serwis mieszczący się pod adresem 3dcrossword.com uruchomiony został niecałe dwa miesiące temu. Aby móc z niego skorzystać, musimy zainstalować dodatkowy, niewielki program współpracujący z przeglądarką (tzw. plug-in). Program ten można ściągnąć z sieci w czasie pierwszych odwiedzin w serwisie (ma ok. 120kB).

Dla jednych znalezienie czegoś w Internecie to pestka, dla drugich – nie lada problem – pisze ta sama gazeta. A gdyby tak ich ze sobą skojarzyć? Parę amerykańskich serwisów już to robi - z powodzeniem. Serwis uruchomiony przez firmę Keen to potężna armia zwerbowanych przez tę firmę ekspertów. Jest ich ponoć 40 tys. Ekspertem może zostać każdy, kto tylko czuje się mocny w jakiejś dziedzinie i kto zobowiąże się do przestrzegania regulaminu. W serwisie LookSmart nad jego przestrzeganiem czuwa zespół redaktorów. Dotarcie do właściwego eksperta ułatwiają dostępne na stronach serwisów katalogi tematyczne. Tam, zawężając temat, można dojść do listy osób mogących powiedzieć coś np. o archeologii śródziemnomorskiej. W serwisie Abuzz wygląda to nieco inaczej: nie zadaje się pytania konkretnej osobie, lecz członkom danego „kręgu”.
W serwisie Ask Mez wiedzy ekspertów korzysta miesięcznie ok. 2,5 mln ludzi.

Pekao S.A. uruchomiło nowy program, dzięki któremu można założyć rachunek maklerski wchodząc jedynie na stronę www.obligacje.cdm-pekao.pl - informuje Parkiet. Procedura składania zamówień jest bardzo prosta, wystarczy zarejestrować się na odpowiedniej stronie, by móc zapisać się na nowe obligacje dwu– i czteroletnie, bez konieczności płacenia dodatkowych prowizji. Inwestor może także wskazać dowolne konto bankowe lub rachunek w biurze, na które będą przelewane odsetki i kwoty pochodzące z wykupu tych papierów. Program adresowany jest przede wszystkim do niezbyt aktywnych klientów, którzy nie zajmują się na co dzień giełdą, a kupno obligacji traktują głównie jako lokatę oszczędności.

Jak czytamy w * Pulsie Biznesu*, TP Internet, Polsat, G.S. Consulting House Limited oraz RS TV utworzyły spółkę TPIP, która zajmie się świadczeniem usług handlowych, reklamowych i transmisji danych. Kapitał akcyjny spółki wynosi 40 tys. zł. TPIP czeka teraz na zezwolenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na razie firma nie podaje daty udostępnienia swoich usług abonentom.

Provider internetowy Super Media pozyskał inwestora finansowego – donosi * Puls Biznesu*. Został nim fundusz venture capital PBK Inwestycje, należący do Powszechnego Banku Kredytowego. Jednocześnie została utworzona i zarejestrowana spółka Super Media Holding. SMH będzie odpowiedzialny za opracowanie i koordynowanie strategii dalszego rozwoju spółek wchodzących w jego skład, a także przeprowadzenie debiutu giełdowego. Najbliższe plany SMH to wydzielenie Internetowego Domu Mediowego, który będzie zajmował się opracowaniem kampanii reklamowych w Internecie.

Czy kupno samochodu przez Internet może być tak samo łatwe jak kupno książki w Amazon.com.? – pyta Prawo i Gospodarka. Specjaliści uważają, że tak. Wystarczy jedynie uprościć proces sprzedaży i oferować oprócz sprzedaży samochodów także ich finansowanie, leasing i ubezpieczenia. W Polsce handel nowymi samochodami w Internecie dopiero raczkuje . Obecnie działa tylko jeden serwis – mojeauto.pl. Warto tu dodać, ze istniejący salon od początku swego istnienia sprzedał dopiero 10 nowych samochodów. W Polsce namiastką samochodowego e–commerce są serwisy ogłoszeniowe, pośredniczące między kupującymi i sprzedającymi. Trudno jednak nazwać te działania prawdziwym handlem w Internecie. (aka, mk)

prasamediaprzegląd
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)