Małopolska ma nowe logo. A w nim: szczyty gór, kościelne wieże i Wisła
Szczyty gór, wieże bazyliki Mariackiej i wijąca się Wisła to główne elementy, do których nawiązywać ma przedstawione w poniedziałek nowe logo woj. małopolskiego. - Małopolska stoi przed nowymi wyzwaniami i to logo do tego nawiązuje - ocenił marszałek regionu.
Zwycięska praca autorstwa artysty grafika Zbigniewa Pelona została wyłoniona w konkursie spośród 79 zgłoszonych propozycji - autor otrzymał w nagrodę 30 tys. zł. W jury zasiedli przedstawiciele branży PR i komunikacji, Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
- Małopolska znajduje się w momencie przełomowym - zamyka poprzednią unijną perspektywę finansową i ogłasza nowy Regionalny Program Operacyjny. Nowe logo przypomina z jednej strony nasze przywiązanie do tradycji a z drugiej - nawiązuje do wyzwań, przed jakimi stoimy - tłumaczył marszałek Marek Sowa.
Jak zaznaczył, dobrym pretekstem do zmiany znaku graficznego regionu są przyszłoroczne Światowe Dni Młodzieży w Krakowie i Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn, dzięki którym Małopolska i jej stolica znajdą się w centrum zainteresowania całego świata. Sowa dodał, że poprzednie logo wykorzystywane było od 16 lat. - Nie jest tak, że to poprzednie logo nie było dobre, ale jak w każdym przekazie potrzebny jest dynamizm i zmiana - mówił.
Nowe logo Małopolski to kolorowa, stylizowana litera "M". Według autora Zbigniewa Pelona, budzi skojarzenia z symbolami regionu, takimi jak górskie szczyty, wieże bazyliki Mariackiej w Krakowie czy wijąca się Wisła. Jego wielobarwność nawiązuje do różnorodności, wielokulturowości i bogactwa województwa. Nowoczesność, dynamika i potencjał mieszkańców odzwierciedlony został w czystości i nasyceniu barw.
- Próbowałem znaleźć bardzo współczesną formę, która dobrze by oddawała tradycję regionu i równocześnie wychodziła w kierunku nowoczesności - zaznaczył autor.