LPR nie chce reklam agencji towarzyskich
Śląskie struktury Ligi Polskich Rodzin chcą
zakazu umieszczania reklam nocnych klubów, agencji towarzyskich i
salonów masażu w miejscach publicznych. Z apelem o podjęcie
stosownych działań śląscy działacze LPR zwrócili się do posłów
oraz wojewódzkich i powiatowych radnych.
03.08.2004 | aktual.: 03.08.2004 21:17
Zwracamy się o podjęcie działań mających na celu wypracowanie takich rozwiązań prawnych, które skutecznie uniemożliwią umieszczanie takich reklam w miejscach publicznych, szczególnie w obrębie pasów dróg publicznych - powiedział Dariusz Polniak ze śląskiej LPR.
Przedstawicielom partii chodzi o takie reklamy, które "w swej wymowie poniżają godność osoby ludzkiej, a w szczególności godność kobiety - od wieków w Rzeczypospolitej otaczanej szacunkiem i obdarzanej miłością" - głosi apel śląskiej LPR.
W ocenie działaczy, instytucje samorządowe i publiczne, od których zależy umieszczenie takiej reklamy np. przy drodze, powinny monitorować treść tego typu informacji pod kątem jej zgodności z dobrymi obyczajami i nie zgadzać się na ich umieszczenie, gdy np. są obsceniczne.
To przede wszystkim kwestia dobrego obyczaju i dobrego smaku - ocenił Polniak. Zastrzegł, że apel śląskiej LPR nie zmierza do delegalizacji tych podmiotów. Przyznał, że jako legalnie działające firmy, mają one prawo informować i reklamować swoją działalność, powinny jednak - według niego - robić to w sposób respektujący przyjęte normy społeczne.