LPP chce stać się jeszcze bardziej atrakcyjnym pracodawcą
Polski gigant odzieżowy LPP stawia na dynamiczny rozwój. Po ogłoszonej w tym roku strategii intensywnej ekspansji na rynku europejskim, firma postanowiła wdrożyć nową strategię employer brandingową, która ma sprawić, że spółka będzie postrzegana jako pracodawca numer jeden w branży detalicznej. Jej hasło przewodnie to "Przyciągamy produktami. Inspirujemy ludźmi".
LPP to producent odzieży wywodzący się z Gdańska. W swoim portfolio posiada 5 dużych marek, których chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Są to Sinsay, Reserved, Cropp, House i Mohito. Firma jest w tej chwili obecna aż na 40 rynkach, ale ma apetyt na znacznie więcej. Wiosną tego roku zarząd LPP ogłosił ambitny plan podwojenia liczby sklepów stacjonarnych i wygenerowania dwukrotnie wyższej sprzedaży do 2026 roku.
Ludzie i jeszcze raz ludzie
Tak dynamiczny plan rozwoju wiąże się z licznymi wyzwaniami. Jednym z nich jest znacząca rozbudowa zespołu. Chcąc pozyskać setki doświadczonych pracowników w tak krótkim czasie, firma dąży do zbudowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Nowa strategia employer brandingowa ma pomóc LPP w pozyskaniu talentów nie tylko w Polsce, ale też w prężnie rozwijających się zespołach sprzedażowych na terenie Europy.
- Mocno wsłuchaliśmy się w głosy naszych pracowników i partnerów – ich potrzeby i oczekiwania. Jesteśmy różnorodni, stanowimy unikatową mieszankę kompetencji, osobowości i charakterów, a naszą największą siłą pozostaje zespół. Wśród nas są liderzy, którzy współtworzyli LPP na początku jej biznesowej drogi i osoby stawiające dopiero pierwsze zawodowe kroki. Niewątpliwą siłą tej organizacji jest otwartość i tolerancja, ambicja i ciekawość świata. Staraliśmy się to wkomponować w filary wdrażanej właśnie strategii employer brandingowej – mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor komunikacji wizerunkowej i relacji z otoczeniem społecznym LPP.
Jak twierdzą przedstawiciele LPP, ludzie są sercem i siłą gdańskiej marki. Ich różnorodność oraz kreatywność dodają energii spółce i sprawiają, że jest postrzegana w branży jako miejsce ciągłego rozwoju. Tylko w samej centrali LPP pracuje obecnie ponad 3 tys. osób. W sumie, na całym świecie, firmę tworzy ponad 43 tys. pracowników.
- Razem budujemy markę pracodawcy. To pierwsza tak kompleksowa w naszej historii strategia employer brandingowa, która jest efektem wspólnej pracy zespołów HR, działów przygotowania produktu, ominichannel, ale też retail i logistyki. Uspójniona komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, dopasowanie naszej internetowej strony karierowej oraz mediów społecznościowych do nowej narracji ma jeszcze lepiej przybliżyć pracę w naszej firmie i odpowiedzieć na potrzeby kandydatów – komentuje Katarzyna Rachwalska-Gröning, liderka zespołu ds. employer brandingu w LPP.
Nowa komunikacja
Tworząc nową strategię employer brandingową, LPP zorganizowała rozbudowane warsztaty strategiczne oraz badania ilościowe i jakościowe, które przeprowadzono z zespołami i otoczeniem biznesowym. Efektem tych działań jest świeża komunikacja pod hasłem "Przyciągamy produktami. Inspirujemy ludźmi". Na jej potrzeby stworzono m.in. spot reklamowy, w którym wystąpili przedstawiciele firmy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jesteśmy LPP. Przyciągamy produktami. Inspirujemy ludźmi @DiscoverLPP
Nowa strategia komunikacji LPP opiera się na wartościach, które podkreślali sami pracownicy podczas wspomnianych warsztatów, czyli energii, ambicji, odpowiedzialności, uczciwości, szacunku, sprawiedliwości i tolerancji. Kampania przedstawia gdańską firmę jako atrakcyjnego pracodawcę, umożliwiającego pracownikom zdobywanie nowych kompetencji i pogłębianie tych już posiadanych. LPP chce być postrzegana jako organizacja otwarta na różnorodność, w której można liczyć nie tylko na stabilne zatrudnienie, ale też wsparcie liderów w rozwoju zawodowym.