Łódzki samorząd wspiera firmy w zdobyciu zagranicznych rynków
Samorząd województwa łódzkiego wystartował z projektem LodzkieGO. To program skierowany do małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą zdobyć zagraniczne rynki zbytu.
14.09.2018 17:04
LodzkieGO skierowany jest do firm reprezentujących strategiczne branże dla województwa, takie jak: nowoczesny przemysł włókienniczy i mody (w tym wzornictwo); zaawansowane materiały budowlane; medycyna, farmacja, kosmetyki; energetyka (w tym OZE); innowacyjne rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze; informatyka i telekomunikacja.
Jak wskazuje Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego, program ma jedne duży atut - można do dostosowywać do indywidualnych potrzeb i możliwości każdego z uczestników.- Nie tylko wyposaża on firmy w wiedzę niezbędną do zdobycia nowych rynków zbytu, ale daje także przedsiębiorcom realny wpływ na tworzony program wsparcia. Chodzi między innymi o wybór najefektywniejszych ich zdaniem działań wspierających, a także udział w opracowaniu listy wydarzeń zagranicznych, w których chcieliby wziąć udział, i kierunku ekspansji - podkreśla marszałek regionu.
Uczestnicy projektu zdobędą wiedzę dotyczącą rynku zbytu, na którym chcieliby widzieć swoje produkty. Dzięki temu będą mieć okazję bliższego poznania sytuacji geopolitycznej kraju czy kwestii związanych z pozyskiwaniem certyfikatów i niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia towarów na miejscowy rynek. Zapewnione zostanie im także doradztwo i zajęcia warsztatowe, dotyczące opracowania koncepcji wizerunkowej.
To właśnie spośród uczestników pierwszego etapu LodzkieGO wybrani zostaną ci, którzy w kolejnym będą mieli okazję spotkać się z zagranicznymi partnerami.
Projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.
Łódzkie to nie jedyny region, jaki chce wspierać swoich lokalnych przedsiębiorców. Z podobną inicjatywą wyszli przedstawiciele Kielc. Uruchomili „Programu wspierania przedsiębiorczości w mieście Kielce”, w ramach którego już istniejące przedsiębiorstwa, jak i nowe, mogą liczyć na wsparcie czy pomoc w promocji.
- Zasadniczym celem programu jest stworzenie podstaw do rozwijania przedsiębiorczości w mieście. Mówimy nie tylko o ściąganiu inwestorów, co oczywiście jest jednym z założeń tego programu, ale również o stymulowaniu i zachęcaniu kielczan, aby rozwijali swoje firmy. Założenie jest takie, że potencjał rozwojowy ma również iść od środka miasta i napędzać jego rozwój na bazie kapitału ludzkiego - mówił w kwietniu, gdy ogłaszano start nowego programu, ekspert ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku dr Jakub Grabowski, autor programu.
Widzisz coś ciekawego? Masz zdjęcie, filmik? Prześlij nam przez Facebooka na wawalove@grupawp.pl lub dziejesie.wp.pl