Trwa ładowanie...

Łódź dołącza do kampanii "Dobro za Dobro". Ofiarowane Ukraińcom przez Polaków dobro zaowocowało i do dzisiaj zbiera plony

Właśnie wystartowała kampania "Dobro za dobro", której celem jest podkreślenie, że zarówno Polacy, jak i Ukraińcy, którzy uciekli do Polski, zyskali po 24 lutego 2022 roku. Sąsiedzi zza wschodniej granicy znaleźli w kraju nad Wisłą bezpieczny dom, a Polska dzięki ich obecności odniosła duże korzyści. Kampania obejmuje zasięgiem 7 miast wojewódzkich, a partnerem został m.in. Urząd Miasta w Łodzi.

Materiał sponsorowany przez Kampania Dobro za Dobro
 Źródło: materiały partnera
d1ofaop
d1ofaop

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę w lutym 2022 roku w całym kraju, w tym również w Łodzi, nastąpiła społeczna mobilizacja w celu pomocy sąsiadom zza wschodniej granicy. Jak podaje Urząd Miasta w Łodzi nowi sąsiedzi, którzy przybyli do Łodzi z Ukrainy, nie tylko pracują obecnie, ale także mają plany na przyszłość związane z naszym miastem, chcąc znacząco przyczynić się do jego rozwoju. To daje nadzieję, że wielu z nich zechce pozostać w Łodzi na stałe, wspierając jej rozwój i różnorodność.

Mieszkańcy Łodzi zjednoczyli się w geście solidarności i otworzyli swoje serca, organizując zbiórki darów i pieniędzy, tworząc punkty pomocy prawnej oraz wspierając nowych sąsiadów w znalezieniu pracy czy dachu nad głową. Od wybuchu wojny już kilka tys. dzieci i młodzieży z Ukrainy zostało zapisanych do łódzkich szkół i przedszkoli.

Świat wspiera Łódź

Łódź nawiązała liczne partnerstwa z międzynarodowymi instytucjami i organizacjami w celu udzielenia pomocy przyjezdnym z Ukrainy. Wspierana przez UNICEF, otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 50 mln zł, które zostało przekazane na pomoc nowym mieszkańcom. Środki te zostały rozdzielone pomiędzy różne instytucje miejskie, aby skutecznie zorganizować wsparcie dla potrzebujących. Wydział Edukacji UM otrzymał 22 mln zł, które pomogą w realizacji programów edukacyjnych, a Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych UM 1,2 mln zł, aby wesprzeć opiekę zdrowotną. Biuro Aktywności Miejskiej UM zostało dofinansowane 1 mln zł na programy społeczno-adaptacyjne, a Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej 1,3 mln zł na świadczenie pomocy socjalnej. Z kolei Centrum Administracyjne Pieczy Zastępczej otrzymało wsparcie w wysokości 14,2 mln zł na opiekę nad dziećmi z Ukrainy, a Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji przeznaczył dodatkowe 600 tys. zł na organizację aktywności sportowych.

Dobro wróciło

Nowi sąsiedzi z Ukrainy, w zamian za okazane dobro, pokazali nie tylko wdzięczność, ale przyczynili się do poprawienia stanu polskiej gospodarki i demografii. Ich obecność pozytywnie oddziałuje na strukturę demograficzną Łodzi i ma wpływ na krajowy system emerytalny. Jednym z wyraźnych skutków tych zmian jest wzrost liczby wydawanych pozwoleń na pobyt stały, co świadczy o dłuższym i bardziej stabilnym zaangażowaniu przybyszów w życie miasta. Liczba Ukraińców znajdujących pracę w mieście wzrosła, co nie tylko wypełnia luki na rynku pracy, ale też przyczynia się do spadku bezrobocia i wzrostu wpływów z podatków do budżetu państwa.

d1ofaop

"Dobro za dobro"

Kampania opowiada historię o tym, że ofiarowane Ukraińcom przez Polaków dobro zaowocowało i do dzisiaj zbiera plony. Skupia się na tym, jak Polacy pomagają nowym mieszkańcom z Ukrainy i jak przyjazd Ukraińców do Polski pozytywnie wpłynął na polską gospodarkę i demografię. Prezentuje Polskę jako kraj gotowy do niesienia bezinteresownej pomocy swojemu sąsiadowi zza wschodniej granicy. Kampania podkreśla, że dobro wraca, bo dzięki pomocy udzielanej Ukraińcom, Polska zyskała jako kraj i jako społeczeństwo. Gospodarka odbiła się od dna, zmniejszyło się bezrobocie, Polacy uniknęli recesji i narodziło się mnóstwo cudownych relacji międzyludzkich.

"Dobro za dobro" obejmuje szereg działań na szczeblu lokalnym, w tym spotkania z przedstawicielami miast, społeczności ukraińskiej i polskiej. Założenia i misja kampanii są promowane w ramach kampanii digitalowej, docierającej do odbiorców z wybranych miast wojewódzkich za pośrednictwem mediów społecznościowych i influencerów oraz mediów tradycyjnych i lokalnych. Na stronie www.dobrozadobro.pl można znaleźć informacje o tym, w jaki sposób wciąż można pomagać sąsiadom z Ukrainy, a także poruszające opowieści osób, które otrzymały pomoc lub tej pomocy udzieliły Kampania zachęca obywateli polskich i ukraińskich do wysyłania swoich historii za pośrednictwem dedykowanego landing page’a.

W projekcie wzięło udział 7 miast wojewódzkich - Białystok, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Rzeszów i Wrocław. Partnerem wspierającym został National Democratic Institute, a partnerami zostały urzędy miejskie. Inicjatorzy są otwarci na współpracę z innymi instytucjami i stowarzyszeniami z Ukrainy.

Zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej kampanii "Dobro za dobro/Lodz", na której znaleźć można dodatkowe informacje oraz linki do śledzenia naszych profili w serwisie InstagramFacebook.

Materiał sponsorowany przez Kampania Dobro za Dobro
d1ofaop

WP Wiadomości na:

d1ofaop
Więcej tematów