RegionalneKrakówPark Kulturowy w Nowej Hucie. Koniec z wszechobecnymi reklamami

Park Kulturowy w Nowej Hucie. Koniec z wszechobecnymi reklamami

W Krakowie powstanie drugi, po Starym Mieście, park kulturowy. Stara Nowa Huta, klasztor Cystersów i Krzesławice, będą chronione przed komercjalizacją i szpecącymi reklamami.

Robert Kulig

17.08.2015 | aktual.: 22.08.2015 09:28

Nad zmianami przemysłowej części Krakowa pracuje zespół ekspertów z Politechniki Krakowskiej. Mają za zadanie określić, gdzie i w jakim zakresie będą podążały zmiany ograniczające komercjalizację.

- Park Kulturowy w Nowej Hucie ma służyć ochronie wszystkich przestrzeni, które są dostępne dla zwiedzających i mieszkańców. Dlatego specjaliści zanim wprowadzą ostateczny model, muszą porozmawiać z mieszkańcami. Nikt nie może czuć się zamknięty we własnej dzielnicy, ale też trzeba określić zakres umieszczania reklam, czyli rozmiar, miejsca i nośniki – mówi Andrzej Bator, architekt.

Jak mówią eksperci znający Nową Hutę, nie ma lepszej i skuteczniejszej metody na walkę przed komercjalizacją i zalewem reklam, niż wprowadzenie jasnych i klarownych zasad.

- Teraz kadra Politechniki Krakowskiej musi wypracować taki model, by mieszkańcy nie żyli w muzeum, a reklamodawcy nie czuli się jak w "wolnej amerykance". Jeśli wszystko pójdzie po myśli włodarzy, w 2017 roku możemy spodziewać się rewolucji architektonicznej w Nowej Hucie – dodaje Bator.

Teren, który ma zostać objęty przez Park Kulturowy Nowa Huta, to jej stara część, okolice dom Matejki w Krzesławicach oraz opactwo w Cystersów.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)