Kościół robi kampanię reklamową
Rzymskokatolicka Diecezja Gurk (Karyntia) w Austrii rozpoczęła kampanię reklamową, której celem jest zachęcenie osób, które wystąpiły z Kościoła do powrotu na jego łono.
"Osiem dobrych powodów za" – taki tytuł noszą broszury i plakaty rozprowadzane przez diecezję. Nie chce wywierać nacisku, a nasza inicjatywę postrzegam jako zaproszenie. Chcemy odzyskać każdego, kto odszedł od Kościoła – powiedział podczas konferencji prasowej w Klagenfurt biskup Alois Schwarz.
Osiem punktów, jakie wymienia broszura, obejmuje m.in.: pracę z młodzieżą, oświatę na wszystkich szczeblach, opiekę nad niepełnosprawnymi oraz inne rodzaje pracy diakonijnej (Caritas), a także oferty kulturalne.
Diecezja posiada aktualnie 337 parafii. W 69 z nich plakaty będą dwujęzyczne: po niemiecku i słoweńsku. Koszty akcji mają nie przekroczyć 10 tys. euro.
Tylko w minionym roku diecezja straciła prawie trzy tysiące wiernych. Do Kościoła powróciło 261 osób. Jednym z głównych powodów wystąpień we wszystkich austriackich diecezjach był skandal seksualny w seminarium duchownym w St Pölten.