Koniec świata nastąpi 22 marca? Asteroida Apophis uderzy w ziemię i doprowadzi do końca świata w 2019 roku?

Koniec świata nastąpi 22 marca? Asteroida Apophis uderzy w ziemię i doprowadzi do końca świata w 2019 roku?

Źródło zdjęć: © iStock.com | ratpack223
14.03.2019 10:08, aktualizacja: 14.03.2019 11:51

Koniec świata wywoła asteroida Apophis?. Szanse na to, że Apophis zniszczy naszą cywilizację, szacowane są na 1:37, czyli 2,7 proc. Do pierwszego niebezpiecznego zbliżenia dojdzie już 22 marca.

Koniec świata 2019 – asteroida Apophis odkryta w 2004 roku

Asteroida Apophisjuż niebawem może wywołać koniec świata. Asteroida Apophis została odkryta w 2004 roku przez Roya Tuckera, Davida Tholena oraz Fabrizio Bernardiego. Od tego momentu naukowcy dokonali wielu obliczeń, których celem było ustalenie, jaka jest szansa na to, że asteroida Apophis wywoła koniec świata. Badania dotyczyły również ustalenia składu, masy oraz innych kwestii związanych z tym obiektem. Dziś wiemy już, że asteroida Apophis porusza się z prędkością 30,73 km/s, a obieg Słońca zajmuje jej 323 dni i 14 godzin. Jej średnica to około 330 metrów.

Koniec świata - asteroida Apophis zniszczy Ziemię

Asteroida Apophis spowoduje koniec świata? To pytanie od wielu lat zadawali sobie astronomowie na całym świecie. Obecne szanse na uderzenie Apophis w Ziemię są niewielkie i wynoszą 1:37. Mimo to NASA zakwalifikowała ten obiekt jako potencjalnie niebezpieczny. W ten sposób klasyfikowane są asteroidy, których orbita znajduje się na kursie kolizyjnym z Ziemią lub przebiega bardzo blisko niej, dzięki czemu może wywołać koniec świata.

Asteroida Apophis nie powinna doprowadzić do końca świata, jednak w 2029 roku znajdzie się bardzo blisko naszej planety. W piątek 13 kwietnia 2029 roku Apophis minie naszą planetę w odległości zaledwie 38 tysięcy kilometrów. Właśnie dlatego będzie widoczna gołym okiem w Europie, Azji i Afryce.

Koniec świata – zderzenie z Asteroidą Apophis

Gdyby jednak asteroida Apophis uderzyła w Ziemię, wówczas mogłaby wywołać koniec świata. Zderzenie tego obiektu z naszą planetą wyzwoliłoby energię wynoszącą 1200 megaton. Dla porównania bomba atomowa zrzucona na Hiroszimę wyzwoliła zaledwie 0,013 megatony. To, czy po uderzeniu asteroidy, nastąpiłby koniec świata, zależałoby od jej budowy, tego, jak zachowałaby się w zetknięciu z ziemską atmosferą oraz grawitacją. Ważnym czynnikiem byłby również kąt, pod jakim asteroida Apophis uderzyłaby w Ziemię.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (155)