Trwa ładowanie...
d13014h
10-11-2006 07:10

Kim jest polski gracz?

Ostryga ujawniła wyniki badań na temat gier reklamowych, przeprowadzonych we wrześniu br.

d13014h
d13014h

Wykazują one, że prawie wszyscy respondenci (94,5%) intensywnie korzystają z tej formy internetowej rozrywki, a większość z nich (42,6%) uważa reklamy w nich zamieszczone za nieinwazyjne.

Większość, bo 94,5%, respondentów gra w gry internetowe. Zajęcie to angażuje ankietowanych nawet do 4 godzin dziennie. 40% ankietowanych odpowiedziało, że gra codziennie, a 37% osób gra kilka razy w tygodniu. Łączna grupa badawcza liczyła 1303 osoby. Ankietę wypełniły zarówno osoby poniżej 15. oraz powyżej 55. roku życia, jednak najliczniej reprezentowani są uczniowie szkół średnich i aktywni studenci (łącznie 67,9%).

– W krajach zachodnich średni wiek fanów advergames jest wyższy, co może być potwierdzeniem dla faktu, że polski rynek wdraża e-marketingowe rozwiązania z lekkim opóźnieniem. Prawdopodobnie, tak samo jak dzieje się w Stanach Zjednoczonych lub u sąsiadów z zachodniej Europy, średni wiek graczy będzie się podnosił wraz ze starzejącym się internetem – twierdzi Jacek Jankowski, Brand Manager marki Ostryga.

Z punktu widzenia efektów promocja rozrywki z wykorzystaniem marketingu wirusowego ma często większe znaczenie niż sama gra. Na pytanie, czy ankietowani wysyłają odnośniki do gier znajomym, aż 52% odpowiedziało twierdząco. Zaskakująco pozytywny stosunek wykazali badani wobec reklam zamieszczonych w grach, które uznali za nieinwazyjne (42,6%), a wręcz nadające bardziej realistyczny charakter grze (38%).

d13014h
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d13014h
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj