Kim jest polski gracz?
Ostryga ujawniła wyniki badań na temat gier reklamowych, przeprowadzonych we wrześniu br.
Wykazują one, że prawie wszyscy respondenci (94,5%) intensywnie korzystają z tej formy internetowej rozrywki, a większość z nich (42,6%) uważa reklamy w nich zamieszczone za nieinwazyjne.
Większość, bo 94,5%, respondentów gra w gry internetowe. Zajęcie to angażuje ankietowanych nawet do 4 godzin dziennie. 40% ankietowanych odpowiedziało, że gra codziennie, a 37% osób gra kilka razy w tygodniu. Łączna grupa badawcza liczyła 1303 osoby. Ankietę wypełniły zarówno osoby poniżej 15. oraz powyżej 55. roku życia, jednak najliczniej reprezentowani są uczniowie szkół średnich i aktywni studenci (łącznie 67,9%).
– W krajach zachodnich średni wiek fanów advergames jest wyższy, co może być potwierdzeniem dla faktu, że polski rynek wdraża e-marketingowe rozwiązania z lekkim opóźnieniem. Prawdopodobnie, tak samo jak dzieje się w Stanach Zjednoczonych lub u sąsiadów z zachodniej Europy, średni wiek graczy będzie się podnosił wraz ze starzejącym się internetem – twierdzi Jacek Jankowski, Brand Manager marki Ostryga.
Z punktu widzenia efektów promocja rozrywki z wykorzystaniem marketingu wirusowego ma często większe znaczenie niż sama gra. Na pytanie, czy ankietowani wysyłają odnośniki do gier znajomym, aż 52% odpowiedziało twierdząco. Zaskakująco pozytywny stosunek wykazali badani wobec reklam zamieszczonych w grach, które uznali za nieinwazyjne (42,6%), a wręcz nadające bardziej realistyczny charakter grze (38%).