PolskaKartki świąteczne które ratuja życie

Kartki świąteczne które ratuja życie

O kupowanie świątecznych kartek
charytatywnych apeluje polski oddział UNICEF (Funduszu Narodów
Zjednoczonych na rzecz Dzieci). Jedna kartka to koszt
szczepionki przeciw polio dla 3 dzieci, zaś sto kartek to koszt
rocznej opieki nad osieroconym dzieckiem w Afryce - szacuje
UNICEF. Od początku działania organizacji sprzedano 5 miliardów kart na całym świecie.

07.11.2006 | aktual.: 07.11.2006 13:56

Specjalistka ds. komunikacji UNICEF Polska Zofia Dulska zwróciła uwagę na to, że kupując piękne kartki pomagamy. Dochód ze sprzedaży przeznaczony jest na wsparcie programów pomocy.

Celem jest pomoc dzieciom w zakresie wyżywienia, ochrony zdrowia, praca na rzecz ich dobra oraz rozwijanie oświaty. Pomoc jest skierowana do dzieci w najuboższych regionach świata.

W mediach rozpoczęła się kampania informacyjna "Wybieraj karty charytatywne". Od świąt Bożego Narodzenia będą pojawiały się ogłoszenia i informacje zachęcające do kupowania kart UNICEF.

Dulska przypomniała, że organizacja jest twórcą idei kart charytatywnych. W 1949 r. dziewczynka z Czech - Jitka - namalowała dla UNICEF obrazek, aby podziękować za mleko, które organizacja dostarczała dzieciom poszkodowanym podczas II wojny światowej. W ten sposób narodził się pomysł, żeby UNICEF dystrybuował karty charytatywne, z których dochód wspierałby działania na rzecz dzieci.

Wśród twórców kartek UNICEF byli m.in. Pablo Picasso, Salvador Dali, Henri Matisse, Marc Chagall.

Karty UNICEF można kupić m.in. na stronie internetowej organizacji oraz w stałych punktach sprzedaży. Dodatkowo przed świętami Bożego Narodzenia UNICEF Polska uruchomi kilkadziesiąt punktów sprzedaży w centrach handlowych oraz na uczelniach wyższych.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)