ycipk-gjpdvu
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Kampania "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!" najlepsza

Akcja promująca czytanie książek pod hasłem "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!" została uznana za najlepszą kampanię społeczną 2011 r. Akcję zrealizowała Grupa Twórcza QlubXsiążkowy. Plebiscyt na najlepszą zeszłoroczną kampanię zorganizował portal kampaniespołeczne.pl prowadzony przez Fundację Komunikacji Społecznej.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Kazimiera Szczuka w kampanii
Kazimiera Szczuka w kampanii
ycipk-gjpdvu

Akcja "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!" zwyciężyła, zbierając ponad dwie piąte głosów (o tytuł walczyło 10 kampanii).

Na potrzeby kampanii powstały plakaty przedstawiające przedstawicieli świata kultury, takich jak Paweł Althamer, Jacek Dehnel, Sylwia Chutnik, Kazimiera Szczuka, oraz zwykłych entuzjastów czytelnictwa pozujących z książką w łóżku. Swoje zdjęcie z książką w łóżku może przysłać każdy zainteresowany.

Zebrane do tej pory fotografie złożyły się na wystawę, której wernisaż odbył się w grudniu w warszawskim klubie Traffic. Strona akcji na Facebooku ma już ponad 16,7 tys. fanów.

ycipk-gjpdvu

Jak mówiła rzeczniczka kampanii Monika Czaplicka, akcja jest m.in. odpowiedzią na wyniki badań dotyczące czytelnictwa w Polsce. - Okazało się, że 56% z nas w 2010 r. nie przeczytało ani jednej książki, a 46% w miesiącu poprzedzającym badanie nie przeczytało artykułu dłuższego niż trzy strony, włączając w to media elektroniczne. Według nas to straszny wynik, szczególnie jeśli go porównamy z naszym południowym sąsiadem, Czechami, gdzie czytelnictwo jest na poziomie 90%. Więc stwierdziliśmy, że trzeba powiedzieć głośno, jak czytanie jest potrzebne - podkreśliła Czaplicka.

Inicjatorka i szefowa kampanii Bianka Siwińska dodała, że ideą akcji jest promowanie czytelnictwa w pewien nowy, może nieco zaskakujący, sposób. - Wydaje się, że połączenie wątków erotycznych z intelektem jest dość oczywiste, ale okazuje się, że musiała się jednak zebrać grupa kilku osób, które chciały o tym powiedzieć bardziej dobitnie i tak powstała Grupa Twórcza Qlub Xsiążkowy oraz pomysł na kampanię - powiedziała Siwińska.

Drugie miejsce zajęła kampania "Zaproszenie do znajomych" Polskiego Czerwonego Krzyża. Pokazuje ona, jak od zaproszenia do znajomych na Facebooku łatwo przejść do wspólnej zabawy, a potem do seksu. Spot przestrzega przed seksem bez zabezpieczenia z nowo poznanymi osobami, promując hasło "Życie to nie Facebook, nowi znajomi mogą zarażać".

Na trzecim miejscu znalazła się kampania "Czy zamierza Pan zajść w ciążę?" zrealizowana dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Spot pokazuje podwójne standardy w traktowaniu kobiet i mężczyzn na rynku pracy. Młody mężczyzna starający się o pracę, podczas rozmowy kwalifikacyjnej słyszy dziwne pytanie: "Czy zamierza pan zajść w ciążę?". Autorzy spotu sugerują, że to samo pytanie skierowane do kobiety dziwi niestety mniej. "Niektóre pytania nie powinny padać niezależnie od tego, czy są zadawane mężczyźnie czy kobiecie" - głosiło hasło spotu.

ycipk-gjpdvu

Czytelnicy portalu przez dwa tygodnie mogli głosować na jedną spośród 10 nominowanych przez redakcję kampanii społecznych. Łącznie oddano ponad 2,5 tys. głosów.

Polub WP Wiadomości
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Ważne
0
Smutne
0
Ciekawe
0
Irytujące
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-gjpdvu

ycipk-gjpdvu
ycipk-gjpdvu