"Kampania EXPO 2012 zbudowała pozycję Wrocławia w świecie"
Europoseł z ramienia PiS Konrad Szymański uważa, że kampania na rzecz EXPO 2012 zbudowała pozycję Wrocławia w świecie.
26.11.2007 | aktual.: 27.11.2007 10:33
Galeria
[
]( http://wiadomosci.wp.pl/starania-o-expo-2012-6038637053498497g )[
]( http://wiadomosci.wp.pl/starania-o-expo-2012-6038637053498497g )
Starania o Expo 2012
Właśnie stajemy się czwartym rozpoznawalnym polskim miastem (po Warszawie, Krakowie i Gdańsku). Co ważne, image Wrocławia ma silny rys nowoczesności, jest zwrócony najbardziej w przyszłość. To jest inwestycja, która zaprocentuje - uważa eurodeputowany.
Według Szymańskiego kampania promocyjna EXPO 2012 we Wrocławiu przyniosła korzyści bez względu na wynik. Wraz z innymi staraniami - kampaniami na rzecz EXPO 2010, Euro 2012, EIT (Europejski Instytut Technologiczny) - zbudowała ona pozycję Wrocławia w świecie. Szymański przyznaje jednak, że 13 głosów oddanych na wrocławską kandydaturę to wynik poniżej oczekiwań. Pokazuje jednak, że uczymy się gry międzynarodowej.
Szymański uważa, że skoro uboczne efekty promocyjne są spełnione, to starania o kolejną wystawę światową powinny być uzależnione od realnych szans wygranej. Muszą zajść zmiany w naszej dyplomacji gospodarczej i systemie promocji Polski za granicą. (...) Potrzebna jest tu debata wszystkich zainteresowanych stron - rządu, partii, instytucji pozarządowych, profesjonalistów.
Eurodeputowany uważa, że rząd Donalda Tuska - z wyjątkiem ministra kultury i dziedzictwa narodowego - nie był przekonany do silnego wsparcia tych starań u samego finiszu.