Trwa ładowanie...
matura
Materiały Prasowe
02-05-2023 11:26

Już czas na maturę z WF-u!

Dziś, w przededniu matur, w Gazecie Wyborczej pojawił się arkusz maturalny z przykładowymi zadaniami egzaminacyjnymi z… wychowania fizycznego! Celem akcji jest podniesienie rangi sportu w kształceniu młodych Polaków. Bo WF to przedmiot traktowany w naszej edukacji po macoszemu.

Materiał prasowy Decathlon
 Źródło: materiały partnera
dm4pmw7
dm4pmw7

Zwolnienia z zajęć WF to plaga wśród polskich uczniów

Dlaczego? Bo młodzi ludzie nie widzą w tych lekcjach wartości. Wychowanie fizyczne to w Polskich szkołach przedmiot drugiej kategorii. Dlaczego miałby być ważny dla uczniów, kiedy sam system edukacji nie traktuje go poważnie. Co więcej, same lekcje zamiast zachęcać do aktywności fizycznej często wręcz do niej zniechęcają. Tymczasem polskie dzieci tyją najszybciej w Europie.

Dlaczego uczniowie tak bardzo nie lubią WF-u?

Koszykówka, bieganie, siatkówka i piłka nożna – to na nich skupiają się typowe zajęcia z WF-u. A co z innymi dyscyplinami? Zwłaszcza indywidualnymi? Poza tym wychowanie fizyczne to nie tylko ruch i aktywność, ale także wiedza o dyscyplinach sportowych, ich zasadach, historii. To również anatomia, świadomość budowy i możliwości własnego ciała.

Do zmiany, gotowi… start!

Niestety, zamiast zapewniać młodym ludziom narzędzia do zdrowego życia w dorosłości, szkoła daje im sygnał, że to wszystko jest mało ważne. Przyszedł czas, by to zmienić. Tylko… jak sprawić, by młodzi ludzie dostrzegli w zajęciach wychowania fizycznego realną wartość?

- Wywołani do tablicy, rzuciliśmy odpowiedź: poważnie traktowane są te przedmioty, które można zdawać na maturze. Dlatego postanowiliśmy… wprowadzić na nią WF. – odpowiadają Piotr Żarczyński i Tomasz Wiśniewski, kreatywni z agencji reklamowej Przestrzeń, pomysłodawcy kampanii Matura z WF-u.

dm4pmw7

Matura z WF-u? Serio?

- Tak, to nie żart. Naprawdę chcemy wprowadzić wychowanie fizyczne w poczet przedmiotów maturalnych. Temat traktujemy z pełną powagą, ponieważ kondycja fizyczna polskiego społeczeństwa jest dla nas niezwykle istotna – to kwintesencja misji naszej marki. – mówi Nils Swolkien, CEO Decathlon Polska – Dlatego uważamy, że sport powinien zyskać należną mu rangę w polskim systemie edukacji. Aktywność fizyczna powinna być częścią życia zdrowego społeczeństwa, ale by tak się stało, odpowiednie postawy i nawyki trzeba kształtować już w młodości. Mamy świadomość, że to wielka zmiana całego systemu. Ale wierzymy, że musimy zacząć go zmieniać już dziś. Dlatego zachęcam wszystkich do podpisania petycji w tej sprawie.

Wychowanie do zdrowego życia

- Ostatnie lata bardzo mocno wpłynęły negatywnie na wiele aspektów życia człowieka, w tym również̇ na aktywność́ sportową. Najbardziej poszkodowaną grupą w tym aspekcie jest młodzież. Miesiące nauczania zdalnego odbiło się̨ nie tylko na rozwoju intelektualnym, ale również̇ fizycznym. – mówi Paweł Rączka, prezes Fundacji Rozwoju Sportu – Dlatego chętnie dołączyliśmy do kampanii firmy Decathlon, która ma na celu "odczarowanie" zajęć́ z wychowania fizycznego i pokazanie, jak ważny jest prawidłowy rozwój fizyczny, zgodnie z maksymą "w zdrowym ciele, zdrowy duch". Aby uczniowie mogli w pełni wykorzystać́ potencjał takiej formy poznawania aktywności sportowej, która pozwoli w nich zaszczepić́ pozytywne nawyki dbania o swoje zdrowie, poprzez ruch, zdrowe odżywianie i pielęgnację zdrowia psychicznego.

WF to ważna sprawa

Czy kampania mówiąca o aktywności fizycznej jest ważna? Zdecydowanie tak! – mówi prof. dr hab. Bartosz Molik, Rektor Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie - Niski poziom aktywności fizycznej dotyczy osób w każdym wieku. Dlatego jednym z głównych celów Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie jest zachęcanie do podejmowania regularnej aktywności fizycznej już od najmłodszych lat. Tworzenie nawyku aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia, niezależnie od wieku, włączanie do działania całych rodzin, jest podstawowym elementem rozwiązania tego problemu. Zdecydowanie wpisuje się to w naszą strategię. Prowadzimy wiele działań w tym kierunku, dlatego zdecydowaliśmy się do dołączenie do kampanii. Kładziemy nacisk na promowanie sportu i całożyciowej aktywności fizycznej.

Wprowadźmy WF-na maturę!

Akcja zbierania podpisów pod petycją startuje z końcem kwietnia – tuż przed tegorocznymi maturami! Promować ją będą: dedykowane materiały video w digitalu, OOH (standard i non-standard), eventy w sklepach, a także influencerzy. Na łamach Gazety Wyborczej pojawi się także arkusz maturalny z wychowania fizycznego, a w centrum Warszawy – seria murali z ilustracjami autorstwa Tomasza Wiśniewskiego.

Partnerami akcji są: Polska Fundacja Sportu i Kultury Akademia Wychowania Fizycznego Józefowa Piłsudskiego w Warszawie oraz Fundacja Rozwoju Sportu.

Podpisy można składać na

Materiał prasowy Decathlon
dm4pmw7

WP Wiadomości na:

dm4pmw7
Więcej tematów