Jest nowy termin zakończenia remontu ronda Kaponiera
Prezydent Jacek Jaśkowiak przeprasza poznaniaków za przedłużający się remont najważniejszego węzła komunikacyjnego w mieście. Z wykonawcą prac udało się wynegocjować nowy termin zakończenia prac.
Rondo Kaponiera to komunikacyjne serce Poznania, na którym krzyżowały się trasy niemal wszystkich linii tramwajowych. Przed Euro 2012 rozpoczęto gruntowną przebudowę całego węzła, który wraz z mostem Uniwersyteckim został w całości rozebrany, aby zostać zbudowany od podstaw.
Pierwotnie zapowiadano, że całość prac zakończy się w 2013 r. Termin ten z różnych względów wielokrotnie przekładano, a koszt inwestycji w tym czasie wzrósł już niemal dwukrotnie. Jeszcze niedawno mówiło się, że nowa Kaponiera będzie gotowa w listopadzie 2015 r. Dziś jednak to cały czas plac budowy, gdzie końca prac nie widać.
Nadzorujące prace Poznańskie Inwestycje Miejskie właśnie poinformowały o zakończeniu negocjacji z wykonawcą w sprawie aneksów do umowy.
- Zgodnie z ich zapisami, zakończenie robót przewidziano na 31 sierpnia 2016 roku, a odbiory końcowe, potwierdzające realizację przedmiotu umowy na 30 września 2016 roku – informuje Hanna Surma, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Poznania.
Strony ustaliły również, że dołożą wszelkich starań, aby już do 15 grudnia tego roku przez rondo Kaponiera tramwaje mogły kursować już we wszystkich kierunkach. Niestety, początkowo nie będą jednak czynne przystanki tramwajowe na samym rondzie – ich uruchomienie ma nastąpić jednak tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.
Po stronie miasta pozostaje nadal kwestia uzyskania wszystkich niezbędnych pozwoleń i zgód administracyjnych na pełne użytkowanie Kaponiery i mostu Uniwersyteckiego po dokonaniu odbioru końcowego.
- Przepraszam poznaniaków za przedłużający się remont – komentuje Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – W tym przypadku sprawę skomplikowała upadłość jednego z wykonawców. Odczuwamy konsekwencje wadliwie zawartych umów. Wyciągnęliśmy z tego wnioski, także na przyszłość – dodaje.
Aneksy wejdą w życie, kiedy tylko syndyk masy upadłościowej potwierdzi upadłość firmy PRG Metro wchodzącej w skład konsorcjum przebudowującej rondo. To jednak już tylko formalność.
Dobra wiadomość jest taka, że przedłużenie prac do 31 sierpnia 2016 r. nie spowoduje większych kosztów po stronie miasta.
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .