Jedna aplikacja, wiele zastosowań? Z aplikacją Allegro to możliwe

Z roku na rok przybywa Polaków robiących zakupy online. Według najnowszych danych produkty w sieci nabywa już 77 proc. internautów, a najpopularniejszą platformą wśród kupujących jest Allegro. Funkcjonalna aplikacja daje wiele możliwości, dzięki czemu użytkownicy mogą znacznie ograniczyć liczbę tego rodzaju narzędzi w swoim smartfonie.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Zakupy w sieci stały się nieodzownym elementem życia zdecydowanej większości Polaków. Jak wynika z ostatniego raportu Gemius "E-commerce w Polsce 2022", w sklepach online kupuje już 77 proc. wszystkich internautów. Biorąc pod uwagę, że według GUS na koniec ubiegłego roku populacja Polski wynosiła 37 mln 767 tys., a dostęp do internetu ma już ponad 85 proc. mieszkańców naszego kraju, to można oszacować, że liczba klientów branży e-commerce wynosi ok. 25 mln osób.

Ponieważ kupowanie online dla wielu z nas jest codziennością po stronie konsumentów pojawiają się różne potrzeby i oczekiwania, a firmy nieustannie poszukują sposobów, by doskonalić ich doświadczenia zakupowe. Allegro koncentruje swoje działania na rozwijaniu aplikacji mobilnej (miesięcznie korzysta z niej już ponad 11 mln użytkowników) i systematycznie wprowadza nowe miniapki, aby zapewnić łatwy dostęp do szerokiej gamy funkcji oraz udogodnień i sprawić, by aplikacja była uniwersalnym i samowystarczalnym narzędziem do zakupów online.

Wśród najnowszych wdrożeń pojawiła się miniapka do planowania zakupów cyklicznych, która daje prosty dostęp do listy produktów regularnie pojawiających się w naszym koszyku, takich jak środki czystości czy kosmetyki. Nowością jest także czytnik cen, który pozwala zarówno sprawdzić cenę interesującego nas przedmiotu na Allegro, porównując ją z ofertą sklepów stacjonarnych, jak i błyskawiczne odnaleźć na platformie produkt, który wpadł nam w oko podczas wizyty w tradycyjnym sklepie. Jednak najbardziej wyczekiwanym rozwiązaniem w aplikacji Allegro jest możliwość przechowywania kart lojalnościowych – ponad 40 proc. badanych wskazało to jako jedną z najbardziej pożądanych funkcji.

Mnogość aplikacji w telefonie odstrasza

Polacy nie tylko uwielbiają kupować online, ale też chętnie przystępują do wszelkich programów lojalnościowych oferowanych przez poszczególne sklepy i platformy. Badanie na ten temat w marcu 2023 r. przeprowadziła agencja SW Research[1]. Ponad 86 proc. respondentów przyznało, że w swoim smartfonie ma zainstalowane specjalne aplikacje bądź posiada w portfelu fizyczne karty lojalnościowe (te pierwsze są dziś zdecydowanie bardziej popularne). Najczęściej dołączamy do programów sklepów spożywczo-gospodarskich (63 proc. ankietowanych), stacji benzynowych (46 proc.) i drogerii (45 proc.).

Przystąpienie do programu lojalnościowego najczęściej wiąże się z konkretnymi profitami, tj. rabatami na zakupy, specjalnymi okazjami, dodatkowymi środkami, które można wykorzystać przy następnej transakcji, czy bezpłatnymi dostawami produktów. Nie wszystkich jednak te zachęty przekonują.

Co nas najbardziej zniechęca do przystąpienia do programu? Głównym czynnikiem jest konieczność posiadania w telefonie zbyt wielu aplikacji (27 proc. wskazań respondentów). Na drugim miejscu znalazła się obawa przed udostępnianiem danych osobowych (26 proc.). Instalowanie kolejnych aplikacji jest także jednym z głównych powodów, dla których rezygnujemy z uczestnictwa w programie.

Jednocześnie ponad połowa badanych (53 proc.) przyznała, że możliwość używania aplikacji agregującej karty lojalnościowe przekonałaby ich do przystępowania do kolejnych programów. Mnogość "apek" staje się coraz powszechniejszym problemem: już co piąta osoba uważa, że posiada ich zbyt wiele.

Zarządzaj wszystkimi kartami w jednym miejscu

Największy polski marketplace w swojej aplikacji mobilnej daje możliwość dokonywania komfortowych i tanich zakupów, ale też ułatwia ich robienie w innych sklepach, także tych stacjonarnych. Aplikacja Allegro pozwala na dodawanie i przechowywanie w jednym miejscu różnych kart lojalnościowych. Wystarczy chwila, aby odszukać wybraną i skorzystać z niej podczas zakupów.

Możliwość agregowania kart lojalnościowych to nie tylko komfort użytkowania (poszukiwanie na ekranie smartfona ikony odpowiedniego sklepu bywa czasochłonne, a gdy stoimy już przy kasie, to często wzmaga naszą frustrację), brak konieczności instalowania kolejnych aplikacji, oszczędzanie pamięci telefonu, ale też większe bezpieczeństwo. Nie ma potrzeby podawania danych osobowych w wielu różnych miejscach.

Argumenty te znajdują odzwierciedlenie w odpowiedziach respondentów badania przeprowadzonego przez SW Research. Bezpieczeństwo danych jest ważne dla 23 proc. użytkowników aplikacji pozwalającej na dodawanie kart lojalnościowych. Co piąty ankietowany zwrócił uwagę na dodatkowe atrakcyjne rabaty, a 18 proc. na stosunkowo mały rozmiar takiej aplikacji.

Jeszcze więcej udogodnień dla użytkowników

W ostatnim czasie w mobilnej aplikacji Allegro pojawiło się również kilka innych funkcji. Łatwiejsze stało się m.in. wystawianie ofert z poziomu telefonu w serwisie Allegro Lokalnie, a także bezpośredni dostęp do tysięcy wydarzeń kulturalnych i sportowych znajdujących się w ofercie eBilet.pl.

Dodatkowo użytkownicy mogą w sposób jeszcze bardziej komfortowy zarządzać swoimi przesyłkami. Funkcja "Moje przesyłki" została dodana do ekranu głównego. Jednym kliknięciem sprawdzimy status paczki, termin dostawy, zdalnie otworzymy skrytkę automatu Allegro One Box oraz wyświetlimy kod QR do odbioru przesyłki w paczkomacie InPost.

Korzystanie z mobilnego Allegro daje także możliwość wyszukiwania produktów obrazem. To innowacyjne rozwiązanie, które pozwala szybko znaleźć konkretny produkt. Wystarczy jedynie zrobić w aplikacji zdjęcie interesującego nas przedmiotu (np. bluzy czy sprzętu sportowego), a specjalny algorytm przeanalizuje fotografię i przekieruje nas do sprzedawców z aktywnymi ofertami.

– Nasza aplikacja jest najpopularniejszą w Polsce w kategorii zakupów online pod względem miesięcznej liczby użytkowników. Jednak nasze ambicje sięgają wyżej. Widzimy ogromny potencjał, by stać się wsparciem dla konsumentów na każdym etapie procesu zakupowego. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom ponad 11 mln naszych klientów, nieustannie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami – podkreśla Konrad Synoradzki, Development Manager w Allegro.

Aplikację Allegro można pobrać w sklepach Google PlayAppStore.

[1] Badanie Mind & Roses przeprowadzone na próbie 1500 kupujących online na Allegro. Badanie przeprowadzono w lutym 2022 roku metodą wywiadów online (CAWI).

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Wybrane dla Ciebie