PolskaJaka będzie przyszłość agencji prasowych?

Jaka będzie przyszłość agencji prasowych?

O sytuacji i strategiach agencji prasowych w
trudnych dla mediów czasach dyskutowali w poniedziałek w Krakowie
przedstawiciele 27 europejskich agencji uczestniczący w dorocznym
seminarium Europejskiego Stowarzyszenia Agencji Prasowych (EAPA).

10.06.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Uczestnicy spotkania są zgodni, że obecne trudności agencji prasowych wiążą się z załamaniem rynku mediów internetowych, z którymi kilka lat temu wiązano ogromne nadzieje i inwestycje. Wiążą się też z nienajlepszą sytuacją wszystkich mediów - głównych odbiorów agencji prasowych, które spotykają się często z żądaniami renegocjacji umów i ograniczenia kosztów.

Według przewodniczącego EAPA Andreasa Christodoulidesa, celem krakowskiego seminarium jest wymiana informacji o tych problemach i sposobach ich rozwiązywania.

Zdaniem przedstawicieli EAPA i europejskich agencji, kolejnym problemem i poważnym zagrożeniem dla agencji prasowych jest kradzież praw autorskich.

Ochrona praw autorskich jest i zawsze była niezwykle ważna w działalności EAPA. W związku z rozwojem nowych technologii, zwłaszcza Internetu, kradzież praw autorskich agencji prasowych staje się coraz łatwiejsza - uważa sekretarz EAPA Erik Nylen. Informacje są publikowane niezwykle szybko, przede wszystkim na ogólnodostępnych stronach internetowych, co stanowi pokusę do ponownego ich wykorzystywania przez inne media - dodaje.

Regulacje prawne - jak mówił Nylen - nie nadążają za rozwojem technologii. Dlatego Stowarzyszenie chce unaocznić rządom, Unii Europejskiej i ustawodawcom konieczność poświęcenia większej uwagi ochronie praw autorskich agencji prasowych. Pewnym sposobem na zapewnienie tej ochrony może być zmiana i uszczegółowienie umów z odbiorcami np. w zakresie ograniczeń wykorzystania informacji na bezpłatnych portalach internetowych- zauważył Christodoulides.

EAPA jest organizacją skupiającą 28 profesjonalnych agencji prasowych w Europie. Powstała w 1956 r. i stanowi forum współpracy oraz wymiany informacji i doświadczeń pomiędzy agencjami prasowymi. Zasadą jest, że jeden kraj może w Stowarzyszeniu reprezentować tylko jedna agencja. (and)

agencjeprasowepap
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)