Ipsos wprowadza nowe metody do szacowania wielkości sprzedaży

Ipsos wprowadza na rynek polski serię metod badawczych Designor przeznaczoną do prognozowania wielkości sprzedaży produktów nowych i wprowadzanych na rynek ponownie oraz służącą do optymalizacji strategii marketingowych.

25.05.2006 06:31

W ocenie wyników wykorzystywana jest wielotysięczna baza danych - podano w komunikacie.

Ipsos wprowadza na rynek serię metod badawczych służących do oceny wielkości sprzedaży i doskonalenia strategii marketingowych. Metody te mogą być wykorzystywane na każdym etapie pracy nad nowym produktem a także w trakcie przygotowań do ponownego wejścia produktu na rynek. Wcześniej Ipsos korzystał z jednej metody z tej serii, Designor STM®, służącej do ewaluacji gotowych konceptów. Obecnie seria została poszerzona: tworzą ją trzy metody badawcze, które można wykorzystywać na różnych etapach pracy nad produktem. Seria Designor® pozwala na przewidywanie wolumenu sprzedaży i wskazuje na jego źródła, opisuje potencjał konceptów oraz ich mocne i słabe strony w otoczeniu konkurencyjnym.

Cztery czynniki sukcesuW metodach z serii Designor® koncepty oceniane są w oparciu o cztery czynniki wpływające na rynkowy sukces: ich rozpoznawalność (zdolność do stworzenia silnej identyfikacji poprzez komunikację i opakowanie), unikalność (zdolność wyróżnienia się od konkurencji i odpowiedź na dotychczas nie zaspokojone potrzeby), jakość (atrakcyjność dla konsumentów) oraz wartość (związek pomiędzy jakością a ceną w środowisku konkurencyjnym).

Precyzyjne szacowanie wielkości sprzedażySame prognozy sprzedaży są bardzo precyzyjne. W metodach Designor® błąd statystyczny szacowania sprzedaży dla nowych produktów wynosi +/-9 proc., dla produktów wprowadzanych ponownie na rynek +/-4 proc., zaś dla już istniejących +/- 2 proc.

Early Designor® - wiele wstępnych konceptów Early Designor® to badanie przydatne w początkowym etapie pracy nad produktem, gdy opracowano wiele wstępnych konceptów trzeba się dowiedzieć, który z nich ma największy potencjał. Badanie pozwala na wstępną ocenę wielkości sprzedaży w ciągu dwóch lat po wprowadzeniu produktu na rynek, pokazuje też silne i słabe strony konceptów w odniesieniu do konkurencji.

Designor Concept® - praca nad wybranymi konceptami. Kolejny z serii, Designor Concept®, jest niezwykle pomocny na bardziej zaawansowanym etapie pracy nad nowym produktem, kiedy najlepsze koncepty są już wybrane i bardziej dopracowane. Designor Concept® umożliwia dokładniejsze prognozy wielkości sprzedaży dla alternatywnych planów marketingowych. Badanie wskazuje najlepszy z konceptów i ocenia go na tle oferty konkurencyjnej. Precyzyjnie mierzy też wpływ ceny na wielkość sprzedaży.

Designor STM® - badanie gotowego konceptuRealizowany w końcowej fazie pracy nad nowym produktem lub przed ponownym wejściem na rynek Designor STM® pozwala precyzyjnie oszacować wielkość sprzedaży i określić poziom kanibalizacji w ciągu dwóch pierwszych lat. Oceniane są, w kontekście oferty konkurencyjnej, wszystkie elementy marketing mix - produkt, opakowanie, cena i komunikacja. W metodzie tej niezwykle istotne jest odtworzenie rzeczywistej sytuacji zakupu, w której konsument dokonuje wyboru marki.

Międzynarodowe wsparcie Metody Designor® zostały opracowane przez Ipsos Novaction & Vantis, wydzieloną strukturę Grupy Ipsos, która od ponad trzydziestu lat specjalizuje się w prognozowaniu wielkości sprzedaży produktów i optymalizacji strategii marketingowych. Eksperci z Ipsos Novaction & Vantis zbadali ponad 55 tysięcy istniejących marek i ponad 9 tysięcy marek nowych, w 250 kategoriach. Efektem tej pracy jest wielotysięczna baza danych pozwalająca na odniesienie się do wyników każdego kolejnego badania.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)