Bez basenu i klimatyzacji. Ponad 20 milionów kary dla biura podróży

Prezes UOKiK nałożył ponad 20 mln zł kary na biuro podróży Exim za naruszenia praw konsumentów, w tym jednostronne zmiany warunków wycieczek.

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
Paulina Ciesielska

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) podjął zdecydowane kroki wobec biura podróży Exim, nakładając na nie grzywnę ponad 20 mln zł. Powodem były liczne naruszenia praw konsumentów, w tym jednostronne zmiany warunków wycieczek bez odpowiedniej podstawy prawnej.

Naruszenia praw konsumentów

Według ustaleń UOKiK, spółka Exim "bezprawnie wprowadzała jednostronnie zmiany w warunkach wycieczek, nie mając do tego podstaw w zawartej z konsumentem umowie". Obejmowało to m.in. zamianę hotelu, brak klimatyzacji w obiekcie czy wyłączenie basenu z użytku. Firma nie informowała również klientów o prawie do bezkosztowego odstąpienia od umowy w przypadku istotnych zmian, a także wprowadzała w błąd co do warunków uzyskania uzasadnienia wysokości opłaty za odstąpienie od umowy.

- Konsumenci muszą mieć pewność, że warunki umów, które podpisują, będą przestrzegane. Kupując zorganizowany wyjazd nie mogą czuć się jak podróżujący w nieznane - podkreśla prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Odkrycie na dnie jeziora. Niski stan wody odsłonił tajemnicę

- Niedopuszczalne jest wprowadzanie jednostronnych zmian w warunkach wycieczek bez podstawy w umowie, brak rzetelnych informacji o prawach konsumentów, w tym o możliwości bezkosztowego rozwiązania umowy w przypadku zmiany istotnych postanowień. Działania Exim ograniczały prawa konsumentów i podważały ich zaufanie do spółki - mówi prezes UOKiK.

Exim nie zgadza się z decyzją UOKiK, biuro podróży odwołało się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Czytaj także:

Źródło: UOKiK

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)