Incydent w gimnazjum - niektórzy powtórzą test z języka
Niektórzy gimnazjaliści będą musieli powtórzyć test z języka obcego. Do kilku szkół nie dostarczono odpowiednich płyt CD z nagranymi tekstami, w wyniku czego uczniowie nie mogli wysłuchać nagrań i rozwiązać części zadań.
Egzamin rozpoczął się o godz. 9. Trwał półtorej godziny; uczniowie z różnymi dysfunkcjami mogli pisać go 45 minut dłużej.
Nie mogli wysłuchać nagrań
Jak powiedział p.o. dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Tadeusz Mosiek, prawdopodobnie do trzech szkół nie dostarczono odpowiednich płyt CD z nagranymi tekstami. - Na brak tych płyt nie zwrócili uwagi, ani przewodniczący, ani członkowie zespołów egzaminujących. W szkołach, których dotyczyło to zdarzenie uczniowie automatycznie nie mogli wysłuchać nagrań i rozwiązać części zadań. Uczniowie ci będą musieli przystąpić do egzaminu w terminie dodatkowym - tłumaczył Mosiek.
- Z tego, co się orientuję w dwóch szkołach dotyczyło to wszystkich uczniów, którzy mieli przystąpić do egzaminu, a w trzeciej uczniów w jednej sali - wyjaśnił Mosiek. Zaznaczył, że to są wstępne, nie do końca zweryfikowane informacje. - Nie ma jeszcze protokołów, nie znam szczegółów - zaznaczył.
Według niego, były to jedyne sygnały o zakłóceniach w przebiegu egzaminu, jakie dotarły do Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Królował język angielski
Gimnazjaliści mogli wybrać spośród sześciu języków obcych. Najwięcej z nich pisało test z języka angielskiego. Arkusze testów rozwiązywanych przez gimnazjalistów Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała na swojej stronie internetowej (www.cke.edu.pl)
Prace uczniów zostały zakodowane; sprawdzać je będą egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych. Wyniki egzaminu uczniowie poznają w połowie czerwca.
Test ze znajomości języka obcego jest trzecią, ostatnią częścią egzaminu gimnazjalnego. We wtorek uczniowie pisali pierwszą jego część - test z wiedzy humanistycznej, a w środę - z wiedzy matematyczno-przyrodniczej.
Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum. W odróżnieniu jednak od testu z wiedzy humanistycznej i testu z wiedzy matematyczno-przyrodniczej, wynik z testu z języka obcego nie jest brany pod uwagę przy rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych. Ma jedynie diagnozować jego znajomość przez ucznia.